مدیر امور اجرایی سد بالارود:

ساخت سدهای جدید دردی از خوزستان دوا نمی کند/ یک سد جدید دیگر در دست تکمیل است

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۱:۲۶:۱۰
کد خبر: ۳۴۷۹۶۳
ساخت سدهای جدید دردی از خوزستان دوا نمی کند/ یک سد جدید دیگر در دست تکمیل است
استان خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد سدهای کشور را در خود جای داده است و باز هم ساخت و سازهای فراوان در بخش سد سازی خوزستان دردی از مشکلات و معضلات بی آبی مردم، دوا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجری سد مخزنی بالارود از اتمام عملیات خاکریزی بدنه این سد تا پایان سال 96 توسط سازمان آب و برق خوزستان خبر داد و گفت: عملیات خاکریزی بدنه سد بالارود از اواخر سال 93 آغاز شده است.

مهرداد اورکی، افزود: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و دارای دو تونل راست و چپ جمعاً به طول یک کیلومتر است.

مدیر امور اجرایی سد بالارود، تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی پایین دست به وسعتی حدود 12 هزار هکتار، کنترل سیلاب های رودخانه، تامین انرژی برق آبی و ایجاد منطقه گردشگری را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی از بکارگیری روش انحصاری مهندسی ارزش در ساخت بدنه این سد یاد کرد و افزود: در این سد از یک لایه خاک سیمان روی بدنه فرازبند استفاده شده که باعث استحکام و تسریع در اجرای کار شده است.

مدیر امور اجرایی سد بالارود با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه تصریح کرد: برای تکمیل این سد مبلغ دو هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این مبلغ تاکنون حدود یک هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی، اوراق مشارکت و منابع داخلی سازمان آب و برق خوزستان هزینه شده است.

اورکی خاطرنشان کرد: این سد دارای مخزنی به حجم 131 میلیون متر مکعب، طول تاج یک هزار و 50 متر، عرض تاج 10 متر و 84 متر ارتفاع است.

سد مخزنی بالارود توسط سازمان آب و برق خوزستان روی رودخانه بالارود در 27 کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک در حال احداث است. شرکت های مهندسین مشاور دزآب به عنوان مشاور و شرکت عمران مارون به عنوان پیمانکار در احداث این سد مشارکت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز