مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

تصویب ۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طرح در صندوق کارآفرینی امید

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۵:۵۱:۱۸
کد خبر: ۳۴۸۰۵۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اقدامات صندوق کارآفرینی امید لرستان در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، علی آشتاب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بالغ‌بر 48 میلیارد و 400 میلیون تومان طرح در صندوق کارآفرینی امید مصوب شده است که حتی بیشتر از اعتبار ابلاغی طرح مصوب کرده و در حال تکمیل پرونده هستیم.

وی بابیان اینکه پرداختی این طرح‌ها حدود 25 میلیارد تومان معادل 62درصد از سهم ابلاغی است که مابقی  آن در دست بررسی و تکمیل پرونده است، افزود: هزار و 769 طرح در کمیته اعتباری صندوق کارآفرینی امید مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: به خاطر اینکه تسهیلات خوداشتغالی را هدفمند، مشاغل خورد و کوچک در صندوق کارآفرینی امید ایجاد، از ظرفیت کارشناسی دستگاه و پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری شود؛ طرحی در سال 95 اجرایی می‌شود تا اشتغال پنج‌هزارنفری را در سال آینده با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق کارآفرینی داشته باشیم.

وی بیان کرد: این طرح در چند مرحله تعریف‌شده که گام نخست آن؛ کارگروهی مرکب از مدیران دستگاه‌های اجرایی ازجمله دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، اداره تعاون و کار، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، اوقاف و امور خیریه، ارشاد اسلامی، صندوق کارآفرینی و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: بعد از تشکیل کارگروه؛ قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های صندوق توضیح داده می‌شود و متناسب با شرایطی که صندوق کارآفرینی امید دارد طرح‌ها پذیرش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد ظرفیت‌ها و فرصت‌های اشتغال‌زایی استان در حوزه کسب‌وکارهای خرد و کوچک؛ در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی شناسایی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در راستای بررسی و ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی طرح‌ها توسط دستگاه‌های تخصصی استان، گفت: این ارزیابی‌ها از حیث اهلیت فرد، میزان اشتغال‌زایی، سرمایه موردنیاز، میزان بازدهی، میزان نیازمندی مجریان طرح‌ها و افراد تحت پوشش آن‌ها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پس از شناسایی طرح‌ها توسط دستگاه‌ها؛ به دبیرخانه ارجاع و کار کارشناسی طرح‌ها انجام می‌شود و درنهایت برای تشکیل پرونده به صندوق ارسال می‌شوند.

آشتاب با بیان اینکه طرح‌ها باید منجر به ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی مناسبی شوند، افزود: اولویت پرداخت تسهیلات را به طرح‌های قابل‌اجرا در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان، مناطق روستایی، مناطق شهری آسیب‌پذیر و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دارای طرح‌های دانش‌بنیان در قالب فعالیت‌های فردی و گروهی داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خوداشتغالی متوسط و بزرگ جزء این برنامه نیست، عنوان کرد: ارزش کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده در یک طرح نباید از 150 میلیون تومان بیشتر باشد چراکه هدف‌گذاری انجام‌شده روی طرح‌های کوچک و خرد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان کرد: طرح‌ها اگر به تصویب نهایی رسید 10 روزبه مجری طرح اعلام می‌شود که کلیه مراحل بررسی طرح انجام‌شده و در این 10 روز باید مدارک و مستندات موردنیاز را به صندوق کارآفرینی امید ارائه دهند.

وی تصریح کرد: کمیته نظارتی برای نظارت بر حسن اجرای طرح تعریف‌شده که در سه مرحله قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت این کمیته فعالیت می‌کند و فرایند دریافت رسیدگی طرح و پرداخت  به مرحله بهره‌برداری را رصد می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز