مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان خبر داد:

ایجاد محور گردشگری در ضلع جنوبی پارک ناژوان

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۱۹:۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۴۸۴۲۰
ایجاد محور گردشگری در ضلع جنوبی پارک ناژوان
با تصویب کمیته عالی ناژوان به زودی محور گردشگری در ضلع جنوبی این منطقه احداث می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان گفت: با تصویب کمیته عالی ناژوان به زودی محور گردشگری در ضلع جنوبی این منطقه احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسن شفیعی در برنامه صدای شهر با اشاره به اینکه منطقه ناژوان اصفهان به عنوان یک پارک ویژه تفریحی محسوب می‌شود که شهرداری درصدد حفظ سرسبزی آن است، اظهار کرد: درختان ناژوان به علل مختلف از بین می‌رود اما ماهانه هزار درخت در آن کاشته می‌شود و هر نقطه‌ای که جایی برای توسعه داشته باشد، گونه‌های مختلف گیاهی در آن زیر کشت می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان بر حفظ بیشه‌زار ماندن منطقه ناژوان تاکید ویژه دارد، افزود: سیاست طرح ناژوان بر حفظ بیشه بودن و متفاوت بودن این منطقه با طرح درخت‌کاری است، چنانکه طرح کاشت درخت از مهر ماه در این منطقه صورت گرفته است.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان با اشاره به اینکه یک سری از محلات همچون قائمیه، دستگرد و باغ‌فردوس در مجاورت ناژوان و دو محله جلالان و قلعه ناژوان در طرح توسعه شهرداری واقع شده است، افزود: در ماه آینده قسمت‌هایی از این محلات که نیاز به تعمیر و روکش آسفالت دارد، ترمیم می‌شود.

وی در خصوص مسدود شدن مسیرها و راه‌های منتهی به ناژوان گفت: پلیس راهور به دلیل روشن کردن آتش در برخی از نقاط ناژوان به صورت موقت برخی از قسمت‌های منتهی به ناژوان را بسته تا افرادی که در این قسمت‌ها باغ و خانه دارند، دچار مشکل نشوند.

شفیعی در مورد ترافیک خروجی منطقه ناژوان در روزهای تعطیل تصریح کرد: به جهت تعدد زیاد دسترسی محلی به ناژوان تصمیماتی از سوی مدیریت و راهور برای معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به ناژوان گرفته شده است.

وی به طرحی از سوی کمیته عالی ناژوان اشاره و بیان کرد: با تصویب کمیته عالی به زودی یک محور گردشگری در ضلع جنوبی ناژوان که بیشترین اماکن تفریحی را دارد، احداث و پارکینگی برای آن تعبیه می‌شود که بازدیدکنندگان پس از پارک کردن خودرو با وسایلی همچون کالسکه، دوچرخه هم‌رکاب و ماشین برقی بقیه مسیر 1.5 کیلومتری را طی کنند.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان همچنین از راه‌اندازی یک ایستگاه تاکسی در مجاور پل نصر و پل اول در کنار باغ پروانه‌ها خبر داد و افزود: ماه آینده کنار پل دوم باغ پرندگان یک ایستگاه تاکسی دیگر افتتاح می‌شود.

وی باغ پرندگان اصفهان را نخستین باغ پرندگان کشور و باغ پروانه‌ها و باغ بانوان را از مجموعه‌های تفریحی دیگر برشمرد و گفت: بیش از یک میلیون بازدیدکننده در ایام گذشته از مراکز دیدنی سرپوشیده و کنترل شده دارای بلیط بازدید کردند.

شفیعی در ادامه از احداث نخستین آکواریوم در اصفهان خبر داد و بیان کرد: 200 گونه از آبزیان در این مجموعه به نمایش در خواهند آمد.

وی یکی از اقدامات مفید دیگر منطقه ناژوان را جاده سلامت عنوان و اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح فراغت فعال است که همزمان با فعالیت و تحرک جسمی آرامش به همراه دارد که شهروندان علاوه بر ورزش و تفریح از مجموعه‌های دیدنی بازدید می‌کنند.

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان همچنین از تکمیل تاکسی‌درمی منطقه ناژوان تا سال آینده خبر داد و گفت: در این مجموعه پرندگان خشک شده به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی باغ خاطره‌ها ویژه زوج‌های جوان را یکی دیگر از جاذبه‌های این محل برشمرد و اضافه کرد: در آینده امکانی برای کاشت نهال همزمان با تولد و رشد فرزندان فراهم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز