فرماندار هرسین:

آمادگی روانی بهترین راه مقابله با بحران است

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۰۹:۲۷:۵۱
کد خبر: ۳۴۹۰۸۵
آمادگی روانی بهترین راه مقابله با بحران است
باید با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را برای مقابله با بحران آماده کرد.

نشست کمیته بحران با حضور یاور محمدی فرماندار و مسئولین محلی در شهرستان هرسین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، فرماندار شهرستان هرسین در این نشست گفت: آمادگی روانی مسئولین و مردم بهترین راه مقابله با بحران است.

یاور محمدی اظهار داشت: در این رابطه مسئولین نباید تعللی در مقابله با بحران‌های طبیعی و انسانی داشته باشند.

 وی به کمبود امکانات اشاره کرد و افزود: هنر ما این است که در صورت بروز بحران با همین امکانات و منابع موجود به رفع بحران و آسیب‌ها بپردازیم .

فرماندار شهرستان هرسین گفت: باید با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را برای مقابله با بحران آماده کرد و از دستگاه‌های مربوطه خواست با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند و مدیریت بحران بایستی از خانواده‌ها شروع شود تا در زمان وقوع حوادث هزینه‌های کمتری بر جامعه تحمیل شود .

محمدی ادامه داد: ادارات شرح وظایف خود را با دقت بیشتری بررسی کنند و برای ارتقاء سطح کارایی‌های خود در هنگام بروز حوادث و بحران‌ها نسبت به بروز رسانی نیروی انسانی و فعالیت‌های مربوط به دستگاه متبوع تلاش کنند.

وی افزود: مقابله‌ها و برنامه‌ها باید اثر بخش باشد و نقاط پرمخاطره و آسیب‌زا مشخص شود،  زیرا در فرایند تهیه برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار است و مسئولین نیز با مشاهده و تجزیه و تحلیل یکپارچه و با استفاده از ابزارهای موجود پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان هرسین گفت: دستگاه‌های عضو کمیته بحران شهرستان باید در صورت بروز هر نوع بحرانی ضمن همگرایی، فضای روانی حادثه را مدیریت کنند و همه فعالیت‌های خود را برای بازگرداندن وضعیت به شرایط عادی و مطلوب متمرکز نمایند .

محمدی در پایان بر آمادگی شبکه بهداشت و درمان برای برگزاری برنامه‌های مشترک با مدارس، خانواده‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کارخانه‌ها و هم اطلاع رسانی به سطح شهر و مناطق روستایی در راستای پیشگیری از وقوع آنفلوانزا تأکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز