گزارش اختصاصی برنا از نبود پیست اختصاصی؛

کمبود پیست اختصاصی حلقه مفقوده دوچرخه سواری لرستان/ نبود پیست تمرینی؛ عامل اصلی حوادث

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۵:۳۹:۵۰
کد خبر: ۳۴۹۷۵۲
کمبود پیست اختصاصی حلقه مفقوده دوچرخه سواری لرستان/ نبود پیست تمرینی؛ عامل اصلی حوادث
در حالی ساخت پیست تمرینی شهرستان بروجرد تنها به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که روی زمین مانده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، ششم آبان ماه امسال، بروجرد در داغ از دست دادن یکی از قهرمانان رشته دوچرخه سواری عزادار شد. او در حال تمرین تخصصی در محور بروجرد-اشترینان بود که بر اثر سانحه تصادف در 20 سالگی جان خود را از دست داد. نبود پیست تمرینی دوچرخه سواری، عدم رسیدگی در زمان انتقال به یکی از بیمارستان‌های بروجرد و معرفی نوروزیان به عنوان مقصر مسلم حادثه اعتراض‌هایی است که خانواده این جوان خوش آتیه آن را بیان کرده‌اند.شاید وعده مسئولان مبنی بر ساخت تمرین دوچرخه سواری به نام زنده یاد محمدعلی نوروزیان بتواند جبرانی دیرهنگام برای بها دادن به ورزشکاران بنامی باشد که تنها به اهتزاز پرچم کشورشان می‌اندیشند.

.

نبود پیست تمرینی؛ عامل اصلی

پدر شادروان محمدعلی نوروزیان به برنا لرستان می‌گوید: یکی از شکایت های ما به عنوان تصادف و جان باختن وی جای خالی پیست تمرینی دوچرخه سواری است. «مرتضی نوروزیان» با اشاره به این‌که فرزندش در جریان تصادف منجر به فوت، مقصرصد درصد شناخته شده است، تأکید می‌کند: تصاویر موجود پیش و پس از تصادف این ادعا را رد می‌کند.

دلایل رد برخی ادعاها

پدر شادروان محمدعلی نوروزیان با نگاهی به اظهارات متناقض راننده کامیون عامل تصادف، بیان می‌کند: این کامیون با هر توجیهی باید بیرون از عرض آسفالت محور پارک می‌شد، حال آنکه اینگونه نبوده است.وی با استناد به تصاویر صحنه حادثه، اضافه می‌کند: مسدود شدن راه توسط کامیون عامل تصادف و خودروی پارک شده دیگر در معبر که در حال فروش بار کدو بوده است، راه را برای عبور فرزندم از بین خودروهای در حال تردد بسته بود.نوروزیان به دیگر ادله مطرح شده. مبنی بر مقصر خواندن فرزند خود به دلیل نداشتن پلاک و گواهی دوچرخه وی می‌پردازد و می‌گوید: چطور فدراسیون دوچرخه سواری با این شرایط مجوز حضور در رقابت‌های مختلف درون و برون مرزی را به «محمدعلی» داده است؟

عدم رسیدگی در زمان انتقال به بیمارستان

پدر این قهرمان بروجردی ادامه می‌دهد: سومین شکایت خانواده ما مربوط به نحوه رسیدگی و مداوای فرزندمان پس از انتقال به بیمارستان است.نوروزیان از کوتاهی عوامل بیمارستانی در مدت زنده بودن فرزند خود در بیمارستان شکایت دارد و می‌گوید: گواه این ادعا را در حضور نیافتن پزشک در بخش اورژانس و حضور پرستاری می‌دانم که در حال ترک بیمارستان از ما خواست خود پزشک را به بالین محمدعلی بیاوریم.

تجویزی که شاید صحیح نبود

نوروزیان با اشاره به انتقال فرزندش به سی. تی. اسکن آن هم با تجویز یک سرپرستاراضافه می‌کند: با توجه به وارد آمدن ضربه به سر محمدعلی شاید این اقدام نادرست و عاملی برای مرگ وی بود. پدر این ورزشکار بروجردی به حضور پزشک متخصص پس از انتقال فرزندش به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان هم اشاره می‌کند و می‌گوید: رسیدن پزشک آنقدر دیرهنگام بود که شاید دیگر نمی‌توانست نقشی در زنده نگه داشتن فرزند 20 ساله ام داشته باشد.

افتخارآفرینی بدون هرگونه حمایت

نوروزیان در بخش دیگری از سخنان خود نگاهی بغض آلود به زندگی قهرمانی فرزند خود دارد و بیان می‌کند: یادآوری افتخارآفرینی آن هم بدون کوچکترین حمایت و با صرف هزینه‌های میلیونی شخصی برایم دردآور است.وی نگاهی به مدال‌های رنگارنگ آویخته شده به تاج گل عزای محمدعلی می‌اندازد و می‌گوید: عمل نکردن صحیح برخی مسئولان به وظایف خود و ناآشنایی آنان با مشکلات و خواسته‌های ورزشکاران همگی عاملی شد تا دیگر شاهد بالندگی فرزند قهرمانم نباشم.

مسئولان، مسئولانه عمل کنند

پدر دوچرخه سوار بروجردی با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت مسئولان در مقابل ورزشکاران، تأکید می‌کند: خواسته ما برخورد قانونی با هرگونه اهمال احتمالی و جلوگیری از تضییع حقوق فرزندمان است.

ساخت پیست دوچرخه سواری در گرو اعتبار

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد در گفت و گو با برنا نقش بی توجهی مسئولان ورزش لرستان در جریان عدم تحقق مطالبه ورزش بروجرد مبنی بر ساخت پیست تمرین دوچرخه سواری در این شهرستان را غیرقابل انکار می‌داند.«محمود ترابی» می‌گوید: در حالی ساخت پیست تمرینی تنها به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که روی زمین ماندن این خواسته چند ساله شرایط را برای درگذشت هولناک محمدعلی نوروزیان آن هم هنگام تمرین در یک جاده اصلی تردد رقم زد.

تخریب روحیه ورزشکاران

این مسئول می‌افزاید: این ضایعه دردناک علاوه بر حذف یکی از مهره‌های قهرمانی ورزش دوچرخه سواری بروجرد، روحیه دیگر ورزشکاران هم تیمی او را نیز تخریب کرده است. ترابی تأکید می‌کند: حضور 2 تیم این شهرستان در لیگ برتر جاده و پیست کشور و وجود قهرمانان به نامی همچون آروین معظمی گودرزی جای خالی پیست تمرین را برای ما روشن می‌کند.رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد بیان می‌کند: اداره ورزش و جوانان بروجرد با هدف جلوگیری از وقوع سوانح احتمالی براین دوچرخه سواران دیگر ایجاد یک پیست دوچرخه سواری در اطراف زمین چمن مصنوعی میدان زائران کربلا را تدارک دیده است.

 مطالبه 5 ساله ای که روی زمین ماند

رئیس هیأت دوچرخه سواری بروجرد نیز در گفت و گو با برنا اظهار می‌کند: 5 سال از طرح مطالبه ساخت پیست دوچرخه سواری در این شهرستان می‌گذرد.«بهروز فرزاد» می‌افزاید: ساخت پیست در شهرستانی همچون بروجرد در گرو این است که پیشرفت طرح‌های استانی به بیش از 70 درصد برسد.

اعتباراتی که می‌توانست راهگشا باشد

فرزاد عنوان می‌کند: تصویب اختصاص 200 میلیون تومان به تیم لیگ برتری هیأت دوچرخه سواری بروجرد و 150 میلیون تومان برای برگزاری تور بین المللی لرستان از مصوبات دیدار با استاندار لرستان در سال جاری بود که به واسطه زمانبر بودن در روال اداری تاکنون محقق نشده است.فرزاد تأکید می‌کند: درصورت تحقق این اعتبارات اردوی آمادگی و تمرین‌های تخصصی تیم دوچرخه سواری بروجرد در یکی از پیست‌های استان‌های همسایه برگزار می‌شد و شاهد حادثه دلخراش درگذشت محمدعلی نوروزیان نبودیم.

افت دوچرخه سواری لرستان

رئیس هیأت دوچرخه سواری بروجرد به افت محسوس در رشته‌های ورزشی لرستان بخصوص در حوزه دوچرخه سواری در سال‌های اخیر اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ریشه این افت را باید در آمد و رفت‌های برخی پرچمداران و مدیران ورزش استان جست و جو کرد.فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ورزش دوچرخه سواری بروجرد در کشور می‌پردازد و می‌افزاید: حضور مستقل لیگ برتر دوچرخه سواری کشور از سال 93 و حضور بیش از 50درصد ورزشکاران آن در اردوهای تیم ملی گواهی بر این ادعاست.

باز بودن مجاری برای شکایت خانواده نوروزیان

رئیس بیمارستان شهید چمران بروجرد نیز می‌گوید: خانواده محمدعلی نوروزیان تاکنون شکایتی مبنی بر توجه نکردن و رسیدگی به این قهرمان دوچرخه سواری در زمان انتقال به این بیمارستان مطرح نکرده اند.«محمدرضا امانتچی» می‌افزاید: درصورتی که اعتراض یا شبهه ای در این زمینه از دیدگاه خانواده متوفی وجود دارد، می‌توانند از طریق مراجع مربوطه شکایت خود را اعلام کنند.

بررسی در کمیته مرگ و میر

این مسئول توضیح می‌دهد: رسیدگی یا عدم رسیدگی به بیمار در زمان انتقال به بیمارستان از دیدگاه پزشکی ممکن است با دیدگاه عامی مردم و عدم آگاهی آنها از اطلاعات پزشکی متفاوت باشد، به عبارت دیگر گلایه از اینگونه بی توجهی‌ها از سوی خانواده‌ها الزامأ به این معنا نیست.امانتچی تأکید می‌کند: درصورت اعلام شکایت خانواده نوروزیان مبنی بر عدم رسیدگی به فرزند آنها پرونده در کمیته مرگ و میر با حضور پزشک و پرستار بررسی و هرگونه بی توجهی احتمالی مشخص می‌شود.

 

  •  پدر شادروان محمدعلی نوروزیان: رسیدن پزشک آنقدر دیرهنگام بود که شاید دیگر نمی‌توانست نقشی در زنده نگه داشتن فرزند 20 ساله ام داشته باشد.
  •  مسدود شدن راه توسط کامیون عامل تصادف و خودروی پارک شده دیگر در معبر که در حال فروش بار کدو بوده است  راه را برای عبور قهرمان دوچرخه سواری از بین خودروهای در حال تردد بسته بود.
  •  ساخت پیست در شهرستانی همچون بروجرد در گرو این است که پیشرفت طرح‌های استانی به بیش از 70 درصد برسد.
  •  حضور 2 تیم این شهرستان در لیگ برتر جاده و پیست کشور و وجود قهرمانان صاحب نامی همچون آروین معظمی گودرزی جای خالی پیست تمرین را برای همه روشن می‌کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز