شهردار اصفهان:

شهرداری به دنبال تثبیت جایگاه اصفهان در حوزه میراث فرهنگی است

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۲۳:۵۷:۲۲
کد خبر: ۳۴۹۸۳۴
شهرداری به دنبال تثبیت جایگاه اصفهان در حوزه میراث فرهنگی است
مدیریت شهری اصفهان به دنبال تثبیت جایگاه اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و به ویژه میراث فرهنگی ناملموس، پیگیری‌های لازم را در راستای پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان در دستور کار قرار داده است.

  شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان به دنبال تثبیت جایگاه اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و به ویژه میراث فرهنگی ناملموس، پیگیری‌های لازم را در راستای پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان در دستور کار قرار داده است.

  به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در برنامه زنده رادیویی ایران‌شهر از رادیو ایران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و هجرت پیامبر اکرم (ص) با اشاره به معرفی شهر اصفهان به عنوان نخستین شهر خلاق کشور از سوی یونسکو اظهار کرد: در این زمینه می‌توان در کنار میراث فرهنگی ملموس و کالبدی از میراث فرهنگی ناملموس نیز نام برد.

  وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی ناملموس در کشور و به ویژه شهر اصفهان بیان کرد: این مهم در بسیاری از شهرهای کشور به لحاظ اقتصادی و کسب و کار نقش به‌سزایی را دارد.

  شهردار اصفهان ادامه داد: سبد میراث فرهنگی ناملموس شهر اصفهان نیز بسیار متنوع بوده و در این راستا می‌توان از صنایع دستی، جشن‌ها و اعیاد، ‌آئین‌ها و عزاداری‌ها، مقتل‌خوانی،‌ یتیم‌نوازی،‌ فتوت و ... نام برد.

  وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان نیز به دنبال تثبیت جایگاه اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و به ویژه میراث فرهنگی ناملموس پیگیری‌های لازم را در راستای پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان در دستور کار قرار داد،‌ اضافه کرد: این شبکه جهانی از معتبرترین شبکه‌های جهانی بوده و در این زمینه در حال حاضر اصفهان توانسته است به عنوان نخستین شهر کشور به این شبکه بپیوندد.

  جمالی‌نژاد با بیان اینکه جایگاه هنر و به ویژه صنایع دستی آن‌طور که باید در جامعه حفظ نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر این صنایع دستی از سبد کالایی خانوارها حذف شده و کمتر به یادگیری و آموزش این هنرها در خانواده‌ها پرداخته شده است.

  وی با اشاره به وجود بیش از 300 نوع صنایع دستی شهر اصفهان عنوان کرد: در این راستا شهر اصفهان در دو ماه گذشته به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان معرفی شد و جوایز و هدایایی را نیز از سازمان‌های جهانی ذی‌ربط دریافت کرد.

  شهردار اصفهان با بیان اینکه با پیوستن شهر اصفهان به شهرهای خلاق جهان می‌توان از ظرفیت‌های دیگر ورود به شبکه‌های جهانی نیز استفاده کرد، افزود: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌توان به گردشگری خلاق توجه داشت و نسبت به توسعه شهر اصفهان در بعد بین‌المللی اقدام کرد.

  وی در ادامه در پاسخ به سؤال مجری این برنامه در خصوص وضعیت ترافیک در سطح شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان نیز همچون سایر کلان‌شهرهای کشور از این مسئله رنج می‌برد و این در حالی است که با راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان نوآوری در این بخش نیز در دستور کار است.

  جمالی‌نژاد همچنین با اشاره به راه‌اندازی مترو اصفهان برای کاهش ترافیک در سطح شهر اصفهان تأکید کرد: همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه نیز در شهر اصفهان اقدام دیگری است که می‌تواند در کاهش ترافیک شهر اصفهان به ویژه در محدوده مرکزی تأثیرگذار باشد که البته نباید از فرهنگ‌سازی نیز در این راستا غافل باشیم.

  وی همچنین اجرای طرح جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های دودزا را نیز از دیگر برنامه‌های شهر اصفهان برای مهار آلاینده‌ها و کاهش ترافیک در این کلان‌شهر اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز