رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد

فرش مازندران در راه بازارهای جهانی

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۹:۲۹:۱۰
کد خبر: ۳۴۹۹۱۵
فرش مازندران در راه بازارهای جهانی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: در حوزه فرش می خواهیم تا فرش مازندران را برند سازی و با آرم تجاری به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر، محمد محمدپور در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی خانواده های روستایی در جمع خبرنگاران و با تاکید بر اینکه 250 میلیون نفر جزو کشورهای سی ای اس هستند، اظهار کرد: باید با آموزش، مدیریت و معرفی استفاده از تسهیلات بانکی، بتوانیم محصولات مان را به بازار جهانی صادر کنیم.

وی ایجاد کسب و کارهای کوچک رابرای روان تر کردن مشکل بیکاری مهم دانست، خاطرنشان کرد: ما در این مسیر تاکنون بیش از دو هزار طرح به بانک ها جهت استفاده از وام های کم بهره معرفی کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران با اشاره به اینکه در حوزه فرش سعی کردیم فرش مازندران را برند سازی و با آرم تجاری به بازار های جهانی معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال بازار مشخص برای ارائه صنایع دستی و فرش دست بافت هستیم.

محمدپور با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی، پخت نان محلی، مرباجات و ... زنان مازندرانی می توانند جایگاه ویژه ای را داشته باشند، افزود: زنان مازندرانی حتی می توانند این جایگاه را جهانی کنند.

60 درصد صادرات مازندران را صنایع غذایی تشکیل می دهد

وی در ادامه در افتتاح نمایشگاه صنایع غذایی به اهمیت غذای سالم برای جسم و روان انسان ها اشاره کرد و گفت: امروزه دغدغه همه جوامع غذای سالم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به 570 واحد صنایع غذایی که جزو صنایع تبدیلی بوده اشاره و خاطرنشان کرد: این واحدها مواد اولیه خود را از موجودات زنده در طبیعت گرفته که می تواند غذای سالم و اثر گذار بر جسم و روان انسان تولید کند.

محمدپور با اشاره به اینکه 60 درصد صادرات مازندران را صنایع غذایی تشکیل می دهد ادامه داد: در سطح جهانی یکی از برندهای صنایع غذایی مازندران جزو 50 برند برتر دنیاست.

وی در پایان کارخانه های لبنی در استان را یک فرصت مناسب برای افزایش تولید شیر دانست و افزود: روزانه واحدهای لبنی استان به دو هزار و 500 تن شیر نیاز دارد، این درحالی است که عمده نیاز این واحد ها از 16 استان کشور وارد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: اکنون به دلیل واردات شیر به استان های مختلف کشور هزینه تمام شده شیر بالاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز