معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:

کارآفرینی مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌هاست

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۹:۵۹:۴۵
کد خبر: ۳۴۹۹۳۹
کارآفرینی مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌هاست
کارآفرینی یک الگو و روش خاص است و محدود به ایجاد اشتغال و بعد اقتصادی نیست.

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام‌نور با حضور دکتر هدایت حاتمی معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه در سالن آفی‌تئاتر اداره کل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه در این همایش گفت: تربیت دانشجوی کارآفرین مهم‌ترین و اصلی‌ترین دسالت دانشگاه‌ها در این برهه است.

دکتر هدایت حاتمی اظهار داشت: کمبود اعتبار و حمایت‌های مالی از مشکلات پژوشگران در استان است و امیدواریم با وجود زیرساخت‌های مناسب و چشم اندازهای دولت این مشکلات برطرف و فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.

وی خواستار برقراری ارتباط تنگاتنگ و متقابل میان دولت، دانشگاه، صنعت، تجارت، خدمات، کشاورزی و تمام دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: زیرساخت‌های مناسبی در خصوص کارهای تحقیقاتی در کشور وجود دارد.

معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: بازنگری در رویکرد بخش‌های مختلف بایستی  در جهت کارآفرینی برای قشر جوان  انجام گیرد شد.

 حاتمی ادامه داد: در سالیان بعد با مشکل ناهماهنگی ورودی و خروجی دانشگاه‌ها مواجه خواهیم شد و در این راستا باید دانشگاه و دولت به سمت کارآفرینی تغییر رویه دهد.

وی افزود: تربیت دانشجوی کارآفرین مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌هاست ونباید تولید مدرک و یا محقق و پژوهشگر تنها هدف دانشگاه باشد بلکه اکنون به دانشجوی کار آفرین نیاز داریم و لذا اساتید ما نیز باید کارآفرین باشند.

معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه به مشلات گریبان‌گیر بخش اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور اشاره کرد و گفت: تولید محتوا باید اهم از توسعه زیرساخت‌ها باشد و ارتباط متقابل میان دانشگاه دولت و جامعه این مشکلات را برطرف می‌کند.

حاتمی ادامه داد:  ۴۰ بنگاه اقتصادی در استان کرمانشاه فعالیت دارند و با توجه به رکود اقتصادی، کاهش نرخ اشتغال و مشکلات موجود اولویت و توجه ما به ایجاد کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود است.

وی به وجود ۶۰ شرکت دانش ‌بنیان در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کارآفرینی یک الگو و روش خاص است و محدود به ایجاد اشتغال و بعد اقتصادی نیست، بلکه ما در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به کارآفرین نیاز داریم.

 حاتمی در پایان گفت: دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه گروهی کارآفرین را ایجاد و از حمایت‌های استانداری و دریافت تسهیلات برخوردار شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز