رئیس جمهور در پیامی به کنگره سربداران:

نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع شکل گرفت

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۱۰:۵۸:۵۹
کد خبر: ۳۵۰۳۲۲
نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع شکل گرفت
رئیس جمهور در پیامی به کنگره سربداران گفت: نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رئیس جمهور پیامی خطاب به کنگره ملی سربداران که در سبزوار در حال برگزاری است صادر کرد.

در این پیام آمده است: ایران کهن، تاریخی سرشار از فداکاری و از جان گذشتگی‌های ملتی پویا دارد که در راه استقلال و استواری آن، از بذل جان و مال و خانمان دریغ نورزیده‌اند. در گستره این تاریخ دیرپا، همواره شیرزنان و دلیرمردانی درخشیده‌اند که منادی آزادی و آزادگی و پاسدار عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی بوده‌اند.

سرزمین قهرمان‌پرور ایران در گذر از فراز و نشیب‌های فراوان تاریخ درخشان خود از روزی که با آغوش باز پذیرای آیین پربرکت اسلام گردید، درفش کاویانی خود را به گوهر متبرک این مکتب انسان‌ساز و صلح‌اندیش آراسته و با این تدبیر امیدبخش توانسته است، خاستگاه اندیشه‌هایی باشد که سر به دار می‌سپارند، اما تن به ذلت نمی‌دهند در این میان طبیعی است که حاکمان زیاده‌خواه و ظلم‌اندیش، چنین تفکری را برنتابند و در این تقابل، نهضتی شکل گیرد که امروزه یکی از افتخارات ملی و جهانی کشورمان به شمار می‌آید.

در این پیام آورده شده است: نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع در حالی شکل گرفت که بخش وسیعی از ایران زیر سم اسب فرهنگ ستیزان مغول، سنگینی می‌کرد و شهر سبزوار، دیاری که امروز پس از هفتصد سال، با افتخار این کنگره بین‌المللی را برگزار می‌کند گامی مهم در بازشناسی جنبه‌های مختلف آن قیام مردمی به ویژه از منظر علمی و پژوهشی برداشته است.

اینجانب به سهم خود این تلاش عالمانه را ارج می‌نهم و با درود به روان پاک آن آزادگان سرافراز، از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره سپاسگزاری می‌کنم.

در پایان این پیام تاکید شده است: زنده نگهداشتن یاد آزادگانی که برای حق و عدالت جان دادند، ضامن حراست از صلح عادلانه است. یادشان گرامی باد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز