معاون وزیر تعاون خبر داد:

اختصاص ۱۳ درصد بودجه کشور به صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۰۹:۲۴:۵۱
کد خبر: ۳۵۰۵۵۸
اختصاص ۱۳ درصد بودجه کشور به صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اصلاحات دو صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و لشکری نیازمند اجرای طرح 10 ساله است، گفت: این تغییرات به عنوان اولویت دولت در طراحی برنامه ششم توسعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد میدری در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار افزود: صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند هم عامل توسعه محسوب شوند و هم به عنوان یک امر بحرانی برای اقتصاد کشور مشکلاتی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: دولت به دو صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی لشکری، 25 هزار میلیارد تومان کمک می‌کند که این میزان تقریباً دو سوم یارانه‌های نقدی است و به این ترتیب حدود 13 درصد بودجه کشور صرف کمک به این دو صندوق می‌شود.

میدری در ارتباط با چگونگی حقوق بازنشستگان در کشور تأکید کرد: به طور کلی هر فردی که در محل کار خود بیمه است، 30 درصد از حقوق خود را تا قبل از بازنشستگی می‌پردازد که این امر سبب شده مردم با تصور اینکه وضع صندوق‌های بازنشستگی کشور خوب است توقع بالایی از آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت حدود 75 درصد کمک به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و صددرصد صندوق بازنشستگی لشکری را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از شرکت‌های اقتصادی از جمله پتروشیمی، فولاد، لبنیات و سایر شرکت‌ها زیر نظر وزارتخانه فعالیت می‌کردند اما در دولت قبل این شرکت‌ها زیر نظر صندوق‌های بازنشستگی فعالیت خود را ادامه دادند که این امر ضربه بسیار بزرگی به اقتصاد و صندوق‌های بازنشستگی وارد کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت این امر را بزرگ بودن شرکت‌ها و تبدیل آن به بنگاه‌های اقتصادی دانست و یادآور شد: این امر سبب شد تا این صندوق‌ها که به عنوان بانک در نگهداری حقوق کسر شدن مردم محسوب می‌شد علاوه بر اینکه نتواند این پول‌ها را نگهداری کند بلکه به بسیاری از ادارات نیز به علت گرفتن قرض بدهکار شد.

وی یکی از محورهای برنامه ششم توسعه را توجه به رفع مشکلات بیمه تأمین اجتماعی دانست و تصریح کرد: دولت حدود 40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای یارانه به 23 میلیون خانواده ایرانی می‌پردازد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز