عاری بودن مزارع تکثیر و پرورش ماهی خراسان رضوی، از بیماری VHS

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۰:۲۸:۴۰
کد خبر: ۳۵۱۳۳۳
عاری بودن مزارع تکثیر و پرورش ماهی خراسان رضوی، از بیماری VHS
کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مزارع تکثیر و پرورش ماهی استان عاری از بیماری وی اچ اس(VHS) است.

علیرضا آریان در گفتگو با خبرگزاری برنا در مشهد با اشاره به اینکه عمده تلفات این بیماری در ماهیان قزل آلای کمتر از 100 گرم تا 70 درصد و بالای وزن 100 گرم رخ می دهد؛گفت: در سه ماهه اول و سوم سال جاری عملیات پایش بیماری و نمونه برداری از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و اجرای سیستم مراقبت فعال و ردیابی بیماری VHS انجام شد و در آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان آزمایشات لازم صورت پذیرفت که تمامی موارد ازمایش شده در هر دو فصل از نظر بیماری VHS منفی بوده است.

وی افزود: در صورت آگاهی از تلفات در مزارع استان، به طور قطع در یک واکنش سریع اقدامات لازم برای شناسایی این بیماری و کنترل آن انجام خواهد شد، تا بیماری به سایر مزارع پرورش ماهی منتقل نشود.

کارشناس مسئول اداره بهداشت و بیماری های آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: تمام مزارع پرورشی و مراکز تکثیر آبزیان استان، باید دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت نمایند و ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جا به جایی و فروش ماهیان خود را با اخذ گواهی های بهداشتی و حمل از شبکه های دامپزشکی انجام دهند.

وی از پرورش دهندگان آبزیان خواست: هرگونه تلفات در مراکز تولیدی خود را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند و از خرید تخم های چشم زده، بچه ماهی، غذا و سایر نهاده های غذایی از مراکز غیرمجاز خودداری نمایند و نسبت به ارتقای سلامت بهداشتی و اصلاح ساختار بهداشتی مزارع پرورشی خود زیرنظر دامپزشکان اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز