آتشپاد بهزاد بزرگزاد :اطفاء حریق تکنیک و تاکتیک است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۸:۵۵:۰۸
کد خبر: ۳۵۱۶۲۰
آتشپاد بهزاد بزرگزاد :اطفاء حریق تکنیک و تاکتیک است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانی اصفهان توانست در رقابت با 10 کشور برتر جهان در اطفاء حریق رتبه سوم را کسب کند.
"به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان " آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اشاره به شرکت سازمان آتش‌نشانی اصفهان در یک مسابقه بین‌المللی در زمینه مهار اطفاء حریق اظهار کرد: یک شرکت بین‌المللی آلمانی برگزارکننده  این مسابقه بوده و بنابر اعلام این شرکت یک‌هزار گزارش حریق از سراسر دنیا به این مسابقه ارسال شده است.

وی افزود: حادثه آتش‌سوزی شرکت «ارسا گاز»، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حوادث آتش‌سوزی در سطح ملی و بین‌المللی بود که می‌توانست فاجعه بزرگی را در شمال شهر اصفهان رقم بزند اما توسط آتش‌نشانان اصفهان مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: 150 تُن گاز مایع در شرایطی قرار گرفته بود که در صورت انفجار تنها یک مخزن، تمامی مواد منفجر و تا شعاع چندین کیلومتری تمامی شهروندان و بناها تحت تاثیر شعله‌های آتش قرار می‌گرفتند.

وی ادامه داد: فیلم تمامی حادثه‌ها مورد داوری داوران قرار گرفت و از ایران عملکرد آتش‌نشانی اصفهان جزو 10 مورد اطفاء و کنترل برتر انتخاب شد.

بزرگزاد با اشاره به اینکه میزان خطر و هیجان این 10 مورد اطفاء حریق برتر جهان به رای مردمی گذاشته شد، اضافه کرد: این امر در داخل کشور در راستای فرهنگ ایمنی بیشتر و مشارکت مردم از سوی رسانه‌های استانی و کشوری بازتاب بسیار خوبی به همراه داشت و در نهایت با مشارکت و رای خوب هموطنان، آتش‌نشانی اصفهان توانست با کسب امتیاز لازم به جمع سه آتش‌نشانی برتر جهان راه‌ پیدا کند.

وی گفت: کشورهای برزیل و ترکیه نیز به ترتیب مقام‌های اول و دوم این مسابقه جهانی را کسب کردند و نکته جالب توجه اینجاست که از کشورهایی همچون اتریش، سوئد و کانادا به حادثه ارسا گاز اصفهان و عملکرد خوب آتش‌نشانی اصفهان رای دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه کشور برتر از سوی شرکت آلمانی انتخاب شدند، افزود: فیلم و عکس حریق با دقت ریزبینانه داوران مورد بررسی قرار گرفت و به زودی برخی از آتش‌نشانان اصفهان به عنوان آتش‌نشانان برتر جهان به کشور آلمان سفر می‌کنند.

وی جهانی شدن ایران در اطفاء حریق را بهترین انگیزه برای آتش‌نشان دانست و افزود: اطفاء حریق تکنیک و تاکتیک است و این مسابقه ذهنیت آتش‌نشان را تقویت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما