استاندار البرز:

نامزدهای انتخابات وعده های واهی به مردم ندهند

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۰۷:۲۹:۱۸
کد خبر: ۳۵۱۶۹۲
نامزدهای انتخابات وعده های واهی به مردم ندهند
استاندار البرز تصریح کرد: فرمانداران افرادی را که مخالف ایجاد بسترها برای طرح دیدگاه های مختلف هستند، از طریق قانونی تعقیب خواهند نمود تا حق در مورد آنها آشکار و اجرا شود.

 

استاندار البرز تأکید کرد: در آستانه انتخابات، بسترها برای طرح دیدگاه های مختلف جامعه باید فراهم باشد و با مخالفان از مجرای قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، مهندس سیدحمیدطهائی در نشست فصلی که با حضور طیف های مختلف سیاسی در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ با اشاره به آیاتی از سوره مائده واژه اعتدال را تفسیر کرد و اظهار داشت: در تفسیر بخشی از این آیه اعتدال می گوید اگر طایفه و گروهی دیدگاه و نظر خلاف جمع را دارند و اگر قصد زیر سئوال بردن اعتدال را دارند، تحت تأثیر آنها قرار نگیرید.

وی با اشاره به ماهیت گردهمایی احزاب سیاسی افزود: این محافل فرصتی برای طرح دیدگاه های مختلف سیاسی است؛ هر چند طیف ها در سیاست ها باید یکدیگر متفاوت اند، اما در اصول کلی حول محوری اصلی متحد و مشترک اند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه دو طیف«اصلاح طلب» و «اصول گرا» جدای از هم نیستند؛ دو اصلاح مذکور را واژه شناسی کرد و گفت: کیست که بگوید جامعه را مدیریت می کنم اما به فکر«اصلاح» و تحول آن نیستم؛ در«اصول» هم مباحث محوری وجود دارد که در هر دو طیف حاکم است؛ بنابراین اگر به عصاره و ریشه این دو واژه نگاه شود اتحاد فکری را در هر دو گروه شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه اهداف اصلی احزاب را تبیین کرد و افزود: گروه ها و جریانات بر اساس دیدگاه های خود دور هم جمع می شوند تا نسبت به مسائل جامعه اعلام نظر کنند؛ احزاب در منشور حزبی خود این استدلال را دارند که اگر ما به حاکمیت برسیم و اختیارات توسط مردم از طریق صندوق رأی به ما واگذار شود اقدامات اساسی انجام می دهیم.

طهائی گفت: این مجامع و دو رویداد پیش رو، بهار فعالیت احزاب است تا با انگیزه شور آفرینی برای بدست گرفتن قدرت در اداره امور جامعه و تصاحب مدیریت؛دیدگاه ها معرفی شود.

وی با تأکید بر لزوم فراهم ساختن بسترهای عرضه دیدگاه های سیاسی در فصل انتخابات افزود: باید شرایطی فراهم شود تا همه صاحبنظران دیدگاه های سیاسی که دلسوز سرنوشت کشور و علاقمند به خدمت جامعه اند نظرات خود را ارائه دهند تا جامعه را در جهت روشنگری جامعه را بهره مند سازند.

استاندار البرز تصریح کرد: فرمانداران افرادی را که مخالف ایجاد بسترها برای طرح دیدگاه های مختلف هستند، از طریق قانونی تعقیب خواهند نمود تا حق در مورد آنها آشکار و اجرا شود.

طهائی در بخش دیگری با اشاره به اینکه رای مردم بالاترین ارزش است، گفت: آرائی که امروز مردم به صندوق ها می ریزند نتیجه زندانی ،شکنجه و شهادت بزرگانی است  که جان خود برای انقلاب اسلامی جاودانه ساختند.

استاندار البرز همچنین به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد:  رسانه ها رسالت خطیری در روشنگری دارند اما دراین بین نباید از نقش موثر احزاب غافل شد و باید تبیین بیشتری دراین زمینه برای مردم صورت گیرد .

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت های احزاب سیاسی افزود: در هر انتخابات احزاب برنامه های و الگوهایی ارایه می دهند و مردم براساس این الگو ها و برنامه آرای خود را به صندوق ها می ریزند و احزاب و افرادی که نمی توانند رای حداکثری مردم را اخذ کنندنباید رفتار آنها سبب آزردگی خاطر مردم شود.

استاندار البرز تصریح کرد: داوطلبان نباید وعده هایی بدهند که درتوان آنان نیست و همه تلاش ها باید برای خدمت به جامعه باشد.

وی در بخش دیگری به ظرفیت های این استان جوان اشاره کرد و گفت: استان نوپای البرز زمینه های خوبی برای توسعه دارد و بایدظرفیت های آن در مجلس و سطح ملی معرفی شود.

طهائی درادامه به بحث هیات های اجرایی پرداخت و افزود: هیات های اجرایی باید از همه جریانات باشد و درتصمیم گیری ها عدالت واعتدال رعایت شود،وظایف این هیات ها از پای صندوق های رای تا تایید داوطلبان بوده که مسئولیت سنگینی است .

طهائ با اشاره به مقاطع مختلف انتخابات در دوره های پیشین گفت: از تمام افراد صاحبنظر که به دنبال اجرای دیدگاه های مقام معظم رهبری هستند خواسته می شود تا زمینه را برای انتخاباتی حماسی مانند سال 92 فراهم کرده و برای تحقق این مهم همه باید دست به دست هم دهند .

وی با اشاره به نشستی دریکی از دانشگاه ها گفت: دانشگاه همواره محیط پرشور سیاسی بوده اینکه فردی مخالف سخنران است و سوالی می پرسد باید جواب را بشنود نه اینکه دانشگاه را ترک کند و اگر سوالی بدون جواب بماند از منطق اسلامی به دور است .

طهایی با اشاره موضوع برجام افزود: اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی وارد شد  پس از 12سال در جامعه جهانی  احقاق  حق ایران اسلامی و  اتفاقی همانند معجزه بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز