معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان

استعداد یابی وتوسعه ورزش قهرمانی در مدارس لرستان /تجهیز ورزشی مدارس لرستان

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۵:۵۵:۰۳
کد خبر: ۳۵۲۰۳۳
استعداد یابی وتوسعه ورزش قهرمانی در مدارس لرستان /تجهیز ورزشی مدارس لرستان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت:استعداد یابی وتوسعه ورزش قهرمانی در مدارس لرستان وتجهیز ورزشی مدارس استان اولویت مهم ما است .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، فرید بهرامی صبح امروز در مراسم تجلیلی از پیشکسوتان و قهرمانان آموزش‌ و پرورش استان لرستان، اظهار داشت: معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش اعتبار لازم و خوبی برای خرید تجهیزات ورزشی استان اختصاص داده که به طور حتم هفته آینده مدارس استان نیز به تجهیزات ورزشی اعم از توپ، تور و تجهیزات غیرمصرفی تجهیز می‌شود.

وی به محدودیت‌های مالی آموزش‌ و پرورش استان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم کمبود اعتبارات و تنگناهای مالی با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت توانستیم در عرصه ورزش گام‌های خوبی برداریم و مسابقات ورزشی را دوباره احیاء کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: با کمک‌های مدیرکل آموزش‌ و پرورش و تعاملی که با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برقرار شد مسابقات قهرمانی کشور در رشته کشتی (نونهالان و خردسالان) تابستان امسال برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات کشتی نونهالان و خردسالان در استان سبب شد تا فدراسیون کشتی مسابقات پیشکسوتان را نیز توسط عوامل اداره کل آموزش‌ و پرورش استان برگزار شود.

بهرامی تصریح کرد: دانش‌آموزان لرستانی طی 20 ماه گذشته توانستند در جشنواره ابتکارات و نوجوان سالم دو مقام کشوری در رشته‌های گرافیک و روزنامه‌نگاری کسب کنند و از طرفی در طرح ابتکارات نیز استان لرستان مقام دوم را به دست آورد.

وی بابیان اینکه دانش‌آموزان استان لرستان در طرح سؤال ریاست جمهوری توانستند 10 مقام کشوری در بخش کمپین قلب سالم به دست آورند، خاطرنشان کرد:  در طرح دادرس که با کمک جمعیت هلال‌احمر انجام شد دانش‌آموزان پسر استان مقام سوم را  کسب کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، اداره تربیت‌بدنی را یکی از گسترده‌ترین  ادارات داخلی آموزش‌ و پرورش دانست و اظهار داشت: در اداره تربیت‌بدنی استان لرستان چند طرح سرلوحه مانند برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که با  شعار مقام معظم رهبری (تهذیب، تحصیل و ورزش) سرلوحه کار قرار گرفته  به‌ طوری‌که در این راستا حدود 600 آموزشگاه با حدود 75 هزار دانش‌آموز در استان لرستان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: امسال نیز در بحث برگزاری المپیادهای ورزشی بنا داریم در استان لرستان بالای 800 آموزشگاه و 100 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهیم.

بهرامی با بیان اینکه امسال در فصل تابستان 78 مدال کشوری توسط دانش‌آموزان و مربیان تربیت‌بدنی استان کسب شد، عنوان کرد: سال گذشته نیز 56 مدال کشوری در رشته‌های ژیمناستیک، دومیدانی و طناب‌زنی توسط دانش‌آموزان ورزشکار کسب شد.

وی با احداث خانه ژیمناستیک استان لرستان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی خانه تخصصی ژیمناستیک در استان راه‌اندازی شد که برای احداث و تجهیزات آن حدود 500 میلیون تومان هزینه شد.

 در این مراسم از پیشکسوتان، قهرمانان آموزش‌ و پرورش و خبرنگاران حوزه ورزشی استان لرستان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز