رئیس پلیس راه استان کرمان:

باید فکری به حال واژگونی خودرو ها در جاده‌ها کرد

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۳۵۲۲۲۰
باید فکری به حال واژگونی خودرو ها در جاده‌ها کرد
رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: باید با آموزش، اطلاع رسانی و توجه به استراحت گاه های بین راهی فکری به حال واژگونی خودرو ها در جاده ها کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "یوسف نجفی" در نشست خبری گفت: در 8 ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و 912 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده های استان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در این تصادفات 311 فقره تصادف فوتی و یک هزار و 601 فقره نیز تصادف جرحی بوده است که به تبع آن 525 نفر جان خود را از دست داده اند و دو هزار و 647 نفر نیز روانه بیمارستان شده اند.

رئیس پلیس راه استان با اعلام این مساله که 51 درصد تصادفات در محور های اصلی به وقوع پیوسته است، بیان داشت: در این میان 49 درصد تصادفات نیز در محور های روستایی و فرعی حادث شده اند که لزوم اطلاع رسانی به رانندگان در محور های روستایی را نیز برجسته می کند.

وی گفت: 44 درصد تصادفات استان واژگونی و خروج از جاده است که باید با آموزش، اطلاع رسانی و توجه به استراحت گاه های بین راهی فکری به حال واژگونی خودرو ها در جاده ها کرد.

سرهنگ نجفی اضافه کرد: رعایت نکردن سرعت مطمئنه و رانندگی در حالت خواب آلودگی به عنوان دو ریشه اصلی میزان وقوع واژگونی ها را افزایش داده است.

وی بیان داشت: بر اساس داده های آماری بیش ترین ساعت وقوع تصادفات ساعت 16 تا 24 است که عوامل مختلفی از جمله خستگی، کاهش میدان دید و حجم بالای مسافرت ها در این ساعات در آن دخیل است.

نجفی در ادامه رانندگی در سرعت مطمئنه را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنان چه سرعت اتومبیل بالا باشد صدمات چندین برابر می شود و رانندگان باید بدانند که در سرعت بالا دیگر کنترل وسیله نقلیه در دست آنان نخواهد بود.

وی در تشریح حادثه خیز ترین محور های استان نیز تصریح کرد: محور کرمان-بم ، کرمان-سیرجان ، کرمان-رفسنجان و انار-شهربابک به ترتیب پرحادثه‌ترین محور های استان هستند.

رئیس پلیس راه کرمان در پایان به طرح ترافیکی زمستانی پلیس نیز اشاره کرد و افزود: این طرح از 23 آذر آغاز شده است و تا 23 اسفند ماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد و ما در پی آنیم تا ضمن هماهنگی با سایر ارگان ها مشکلات راه های استان در فصل سرما را به حداقل برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز