مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۱:۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۵۲۲۴۶
پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه، گفت: پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی، آموزشی و پژوهشی دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، بر نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در مدرسه و جامعه تاکید کرد.

وی افزود: نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش آموزان زمینه رشد، شکوفایی بروز خلاقیت و نوآوری را در آنها فراهم می سازد.

محسن بیگی با بیان اینکه هیچ فعالیتی در زندگی انسان بدون بررسی و پژوهش به نتیجه مطلوب نمی رسد، خاطر نشان کرد: زندگی اجتماعی، معنوی، علمی ، اداره کشور، قانون گذاری وهر اقدامی که بشر می خواهد انجام دهد نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مختار بودن انسان، گفت: کارهای فرهنگی و اعتقادی انسان نیز نیاز به تحیق و پژوهش دارد و پژوهش و تحقیق یکی از فلسفه های صاحب اختیار بودن بشر است.

محمد محسن بیگی بیان داشت: رفتار های انسان در دوران کودکی بر اساس غرایز و تقلید است اما کم کم بر اساس تحقیق یاد می گیرد و مسائلی که کودک با تحقیق به آنها می رسد پایداری ذهنی ایجاد کرده و تا رسیدن به سن بلوغ کامل می شود.

وی گفت: باید به دانش آموزان یاد دهیم که بدون تحقیق و پژوهش تصمیم گیری نکرده و ورود آنها به کارهای تحقیقاتی بدون پیشداوری و تعصب باشد.

محسن بیگی با بیان اینکه اجرای برنامه های تحقیقاتی در مدارس حس پژوهشگری دانش آموزان را تقویت می کند اظهار داشت: اجرای برنامه های پژوهشی در مدارس و آشنایی دانش اموزان با این مهم موفقیت انها را در انتخاب اصلح، کارعلمی وفرهنگی ، انتخاب دوست، روش زندگی و رشته تحصیلی فراهم می سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با آوردن نام فناوری ذهنیت ها به سمت و سوی تجهیزات و امکانات الکترونیکی می رود گفت: دستاوردهای علمی ، پژوهشی، یادگیری مهارت های زندگی و آموزشی نیز فناوری است.

محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در حوزه هنر فناورو کار آفرینی فعالیت می کنند در آینده اعتماد به نفس بالاتر و دغدغه شغلی کمتری دارند.

وی بر ایجاد انگیزه ،ترغیب و تشویق دانش آموزان به علم آموزی همراه با حرفه آموزی و هنر آموزی و یادگیری مهارت های زندگی تاکید کرد.

بر پایه این گزارش؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور در محل نمایشگاه دستاوردهای علمی ، آموزشی و پژوهشی دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان از غرفه ها بازدید و درفضای صمیمانه با دانش اموزان و فرهنگیان در ارتباط با طرح های آنها گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز