معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گلستان:

با برنامه ریزی کارشناسانه هیات‌ها را در مسیر توسعه ورزش قهرمانی توانمند خواهیم کرد

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۲:۲۹:۰۸
کد خبر: ۳۵۲۳۱۱
با برنامه ریزی کارشناسانه هیات‌ها را در مسیر توسعه ورزش قهرمانی توانمند خواهیم کرد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: یکی از اهداف ورزش استان، دور کردن هیات ها از فعالیت محوری و ساختارمند شدن آنها با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه است.

Copy+of+IMG_7346

حسن بالو در گفت و گو با  خبرگزاری برنا از گلستان اظهار کرد: یکی از اهداف ورزش استان، دور کردن هیات ها از فعالیت محوری و ساختارمند شدن آنها با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف با تلاش کارشناسان اداره کل ورزش استان تفاهم نامه ای را تهیه و در اختیار هیات ها قرار داده ایم که نقشه راه دستگاه ورزش استان با این تفاهم نامه ترسیم شده و انتظار داریم هیات ها به عنوان بازوان توانمند و کوشای ورزش، اجرای آن را مد نظر قرار دهند.

بالو ادامه داد: همه مفاد قرار داده شده در تفاهم نامه هم اینک توسط هیات ها اجرا می شود اما با امضای تفاهم نامه بررسی عملکرد آنها آسان تر می شود، البته ما آماده دریافت پیشنهادات و راهکارهای موثر آنها در تکمیل تفاهم نامه هم هستیم.

وی گفت: هیات های ورزشی به عنوان نهادهای غیردولتی که بار اصلی مسئولیت ورزش را به عهده دارند همواره مورد احترام و تکریم هستند، اما باید میان هیات های فعال و آنهایی که فاقد برنامه ریزی و ساختار مناسب هستند تفاوتی قائل شد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: یکی از مسائل مهم که می تواند مورد توجه هیات ها قرار گیرد، بهره مندی هر چه بیشتر از توان بخش خصوصی برای توسعه رشته های مختلف ورزشی است.

بالو افزود: هم اینک بیش از 220 باشگاه خصوصی در ورزش استان مشغول فعالیت اند و به طور عمده در رشته های رزمی و پرورش اندام فعالیت داشته و از منابع مالی شخصی در رونق بخشیدن هر چه بیشتر ورزش هزینه می کنند.

وی ادامه داد: هیات های ورزشی می توانند با ترغیب علاقمندان، از توان مالی آنها برای کمک به ورزش استفاده کنند و از این طریق مشکلات مالی ناشی ازکمبود اعتبار های دولتی را کاهش دهند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: یکی از اهداف دیگر مورد نظر اداره کل ، برقراری نظام رقابت صحیح میان هیات ها و ورزشکاران است که با نظارت و کنترل دقیق، این هدف دست یافتنی است.

بالو ادامه داد: در بحث نظارت می خواهیم هیات ها را در مسیر توسعه ورزش قهرمانی توانمند کنیم.

وی گفت: اداره کل براساس بودجه های وزارتخانه، مبالغی را به هیات ها اختصاص می دهد و این بخش ها باید پاسخگوی چگونگی هزینه کردن آن مبالغ باشند.

معاون ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: دولت نمی تواند همه هزینه های مورد نیاز هیات ها را به آنان پرداخت کند و لازم است پای حامیان بخش خصوصی به ورزش قهرمانی استان بیش از قبل باز شود.

بالو اضافه کرد: یکی از مسائل مهم نیز کم کردن هزینه های جاری هیات ها و صرف بودجه ها در بخش ورزش قهرمانی و توسعه ای است.

وی ادامه داد: در تفاهم نامه مورد نظر اداره کل تاکید شده که هیات ها می توانند از 10 درصد بودجه های خود را صرف هزینه های جاری کنند و لازم است بخش عمده تمرکز آنان صرف توسعه ورزش قهرمانی ، شناسایی استعدادها ، آموزش مربیان و داوران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز