خروجی کار نمایندگان، باید برای مردم لرستان مشهود باشد

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۸:۵۳:۵۵
کد خبر: ۳۵۲۵۴۰
خروجی کار نمایندگان، باید برای مردم لرستان مشهود باشد
جایگاه خطیر و سنگین نمایندگی مردم در جامعه جوان‌، پویا و رو به رشد‌، پرسشگر و پر جنب و جوش امروز کشورمان پذیرش مسئولیتی بس بزرگ است که همت و تلاش وصف‌ناشدنی مردان بزرگ را می‌طلبد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، این جایگاه را می‌توان از دو جنبه مورد مطالعه و نقد و بررسی قرار داد: از یک جنبه جامعه‌ نمایندگی حاوی اختیارات و قدرت است. قدرتی که قانون اساسی بر اساس آرای انتخاب کنندگان به انتخاب شوندگان اعطا می‌کند و به آن‌ها توان انجام اموری را می‌دهد که پرداختن به آن‌ها جز با اتکا به خداوند متعال و خواست عمومی ممکن نیست، لذا از این حیث نماینده مظهر قدرت جمعی افرادی است که او را به نمایندگی انتخاب کرده اند.
از منظر دیگر ورود به حوزه نمایندگی ورود به عرصه مسئولیت‌پذیری می‌باشد. بازبینی موقعیت یک نماینده از این زاویه‌، جامعیت ماموریت نمایندگی را به روشنی می‌نمایاند. نماینده به محض کسب مسئولیت نمایندگی از یک‌سو در مقابل مردم حوزه نمایندگی خودش صرف نظر از این که به وی رای داده باشند یا نه و از سوی دیگر در مقابل تمامی ملت مسئول است. مردم از نماینده خود به حق انتظار دارند که:
1- به لحاظ شأن و جایگاه نمایندگی از مقام رفیع و والایی برخوردار باشد چرا که برتری و رفعت جایگاه منتخب نشانه شأن و مرتبه انتخاب کنندگان است.
2- با بهره‌گیر‌ی به جا از قدرت نمایندگی، به حل مشکلات آحاد مردم کمک کند.
3- وسایل  و ابزارهای توسعه سیاسی‌، اقتصادی و اجتماعی و معنوی و... حوزه نمایندگی انتخابیه خود را فراهم سازد.
4- از همه مهم‌تر این که هر کدام از کاندیدای محترم که به عنوان خدمت‌گزار مردم شریف این منطقه انتخاب می‌شوند روز بعد از انتخابات باید بین مردم تبعیض قائل نشوند و همه را چه کسانی که به آن‌ها رای داده باشند و چه کسانی که رای نداده باشند به عنوان یک همشهری و موکل در نظر داشته باشند نه به عنوان طرفدار و مخالف.
5-  قبل از ورود به مجلس خود را وام‌دار گروه‌های سیاسی و ذی‌نفوذ نکنند. چنان‌چه رهبر معظم انقلاب در این باب می‌فرمایند: "اگر نماینده‌ای بر سر کار آید که قبل از ورود به مجلس خود را وام‌دار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام آن‌ها را ادا کند، نان‌هایی که به قرض گرفته باشد به مجلس که رفت قرض خود را ادا کند، به درد نمی‌خورد."
توفیق خدمت به ملت بزرگ ایران و مردم شریف لرستان موهبتی الهی است که بدون تردید اگر لطف و عنایت حضرت پروردگار و همراهی و همدلی مردم و نیز حمایت‌های مسئولین نباشد پیمودن مسیر دشوار خدمت‌گزاری میسر نمی‌گردد.
انتخاب افراد صالح و کاردان و کاربلد برای مدیریت استان و شهرستان‌ها از خواسته‌های به حق مردم شریف لرستان می‌باشد. چرا لرستان با این همه رجال تحصیل‌کرده و کاربلد باید جایی باشد برای تجربه‌اندوزی برخی افراد بی‌تجربه یا ناکارآمد که از استان‌های دیگر می‌آیند و بعد از مدتی لرستان را ترک می‌کنند و ما می‌مانیم و یک دنیا مشکلات.

شما کاندیدهای محترم باید همواره دغدغه اصلی خویش را تلاش جهت رفع محرومیت‌ها و حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود بدانید و اعتقاد داشته باشید که این سرزمین به طور عام و حوزه لرستان به طور خاص سرشار از استعدادهای کشف نشده و بالقوه هست و در صورت ایجاد بسترهای لازم برای رفاه اجتماعی به منصه‌ی ظهور رسیده و هر یک در آینده منطقه و در مقیاس وسیع‌تر در آینده‌ی ایران اسلامی مفید باشد.

مجتبی پسند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز