کارخانه‌ شیر پگاه خوزستان از قیمت مصوب پیروی نمی کند

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۳:۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۵۲۷۹۹
کارخانه‌ شیر پگاه خوزستان از قیمت مصوب پیروی نمی کند
خبرگزاری برنا، رئیس اتحادیه دامداران استان خوزستان گفت: کارخانه شیر پگاه استان کمتر از قیمت مصوب دولت شیر را از دامداران خریداری می کند.

عبدالخالق سبحانی در گفتگو با خبرگزاری برنا در اهواز، با تاکید بر اینکه مشکلات عدیده ای گریبانگیر صنعت دامداری استان است، اظهار داشت: این مشکلات ناشی از نادیده گرفتن دامداران و مطالبات آنهاست.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دامداران بالا بودن قیمت نهاده ‌های دامی است که قیمت خرید این نهاده‌ ها بسیار بیشتر از قیمت تولید آنها شده است.

 این عضو اتحادیه دامداران استان، بیان داشت: مشکل دیگر ما این است که کارخانه‌ شیر پگاه خوزستان را قیمت پایین‌ تر از نرخ مصوب دولت از دامداران خریداری می ‌کنند.

 سبحانی با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی تصریح کرد: وام‌ های بانکی با نرخ بهره بالا از دیگر معضلات موجود است که این وام‌ ها با چنین بهره‌ هایی هزینه و مشکلات نقدینگی دامداران را افزایش می ‌دهد.

 رییس اتحادیه دامداران استان خوزستان خاطرنشان کرد: کارخانجات لبنی مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت نقد خریداری نمی ‌کنند اما در نهایت محصول تولیدی خود را به صورت نقد می‌ فروشند و این کارخانه ‌ها پرداخت حق دامداران و بهای شیر را چند ماه به تعویق می‌ اندازند.

وی عنوان کرد: باید در اقتصاد وضعیتی رقابتی حاکم باشد و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان امری مهم است و لازم است در زمینه مصرف برخی محصولات لبنی همچون شیر تبلیغاتی صورت بگیرد و از این طریق مردم را به مصرف شیر علاقه ‌مند کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز