مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان :

لزوم همکاری برای تأمین زیرساخت‌های منطقه گردشگری آب گرم دلفان

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۱۵:۲۰:۴۸
کد خبر: ۳۵۳۲۱۶
لزوم همکاری برای تأمین زیرساخت‌های منطقه گردشگری آب گرم دلفان
مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان در کارگروه گردشگری استان لرستان بر لزوم همکاری برای تأمین زیرساخت‌های منطقه گردشگری آب گرم دلفان تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ، غلامرضا سلیمانی  در کارگروه گردشگری استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در جلسه کارگروه گردشگری قبلی بحث مطالعات چشمه آب گرم شهرستان دلفان مطرح شد، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان مطالعاتی در سال 91 و 92 انجام داده که باید این مطالعات به‌ روز شود.

وی افزود: در بحث چشمه آب گرم دلفان بنا شد 30 میلیون تومان از محل زیرساخت‌هایی که به استان ابلاغ می‌شود تأمین اعتبار شود که به‌ محض دریافت اعتبار انتخاب مشاور و بازنگری را برای این منطقه نمونه گردشگری انجام می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان عنوان کرد: مصوب شده تا دستگاه‌های اجرایی استان در برای تأمین زیرساخت‌های منطقه گردشگری آب گرم دلفان  اقداماتی انجام دهند که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان با امکانات امانی خود راه شکافی مسیر را انجام داده است.

وی بابیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی لرستان برای مرمت و راه‌سازی مسیر  چشمه آب گرم دلفان درخواست تأمین اعتبار کرده است، بیان کرد: به‌ محض اینکه استانداری از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار کند اداره راه و شهرسازی نسبت به مرمت این مسیر اقدام می‌کند که البته موضوع به‌ طور یقین قبل از پایان امسال عملی نمی‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: جلسه گذشته مصوب شد تا معاونت عمرانی لرستان برای ساماندهی منطقه گردشگری کمندان کمیته تخصصی متشکل امور آب، میراث فرهنگی، فرمانداری ازنا و محیط‌زیست  تشکیل دهد.

وی بابیان اینکه سد کمندان تنها منطقه‌ای در استان است که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی است، اظهار داشت: بر اساس‌نامه وزیر نیرو  توسعه گردشگری در بالادست سد کمندان ممنوع است به همین جهت مقداری کارها قفل‌شده و بنا شد پس از تشکیل کمیته تخصصی بازدید میدانی از اطراف سد کمندان انجام و راهکاری پیدا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان افزود: بازارچه‌های صنایع‌دستی در مراکز شهرستان‌های استان و به‌ ویژه در شهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند و تمایل دارند بازارچه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان درخواست کردیم شهرداری‌ها همکاری داشته و حداقل 500 متر زمین را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد تا بتوانیم با سرمایه‌گذاران و خیران بازارچه‌های صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنیم.

سلیمانی بیان کرد: تلاش می‌شود تا بازارچه دائم صنایع‌دستی استان لرستان تا نوروز 95 در مجموعه باغ گلستان شهرستان خرم‌آباد احداث شود.

وی تصریح کرد: درگذشته برای راه‌اندازی و تکمیل  بازارچه دائمی صنایع‌دستی  استان برآورد درستی نشده به‌ طوری‌که درخواست 500 میلیون تومان اعتبار کرده بودند درصورتی‌که تنها 700 میلیون تومان صرف زیرساخت این بازارچه شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: برای خدمات سفر در سال 95، دستورالعملی به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌شده که در این دستورالعمل کمیته 10 گانه ای وجود دارد و احکامی که توسط استاندار تهیه‌شده به روسا و اعضای کمیته‌ها  ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احکام خدمات سفر سال 95 برای فرماندارهای شهرستان تهیه‌شده و طی چند روز آینده به فرمانداران ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل در دو ماه پایانی سال هر 10 تا 15 کمیته‌های خدمات سفر باید جلسه‌ای تشکیل دهند.

سلیمانی اظهار داشت: کمیته 10 گانه با مشارکت معاون‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، اداره حمل‌ونقل استان، آموزش‌وپرورش، سازمان صنعت معدن تجارت و برنامه‌ریزی شهری و دهیاری‌ها تشکیل‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز