استاندار مازندران:

قابلیت دو برابر شدن تولید مرغ در مازندران وجود دارد

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۶:۴۶
کد خبر: ۳۵۳۳۵۶
قابلیت دو برابر شدن تولید مرغ در مازندران وجود دارد
استاندار مازندران گفت: دولت باید یارانه شش درصدی را برای حوزه صادرات به صادرکنندگان مرکبات مازندران نیز پرداخت کند و این محصول نیز مشمول این طرح یارانه ای دولت شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح با ضروری خواندن اختصاص یارانه به صادرات مرغ افزود: بخش خصوصی استان با وجود ظرفیت های خوب برای صادرات از لحاظ مالی توانایی تامین برخی زیرساخت ها بخصوص حمل و نقل و ذخیره سازی را ندارد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد باید دولت برای تامین این زیرساخت ها کمک مالی کند و یا سرمایه گذارانی را از استان های دیگر برای تامین زیرساخت ها به مازندران سوق دهد.

فلاح اضافه کرد: در مازندران زمینه خوبی برای صادرات کالا به آستاراخان وجود دارد و باید کمک شود تا این مشکلات رفع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در این استان سالانه افزون بر 600 هزار تن مرکبات مازاد بر مصرف داخلی و حدود 200 هزار تن مرغ تولید می شود که نیاز به صادرات به کشورهای هدف دارد و ما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و منابع مالی بخش خصوصی قادر به صادرات نیستیم.

وی افزود : ظرفیت تولیدی استان در چند محصول استراتژیک برای افزایش وجود دارد و باید زمینه سازی برای صادرات صورت گیرد تا کشاورزان و صادرکنندگان برای صادرات تشویق شوند.

فلاح گفت: همچنین دولت باید یارانه شش درصدی را برای حوزه صادرات به صادرکنندگان مرکبات مازندران نیز پرداخت کند و این محصول نیز مشمول این طرح یارانه ای دولت شوند.

وی افزود: قیمت نهایی تولید در مازندران بالاست و بدون کمک یارانه ای دولت امکان رقابتی برای صادرکنندگان استانی وجود ندارد.

استاندار مازندران به ظرفیتها و پتانسیل های بالای مازندران اشاره کرد و گفت : قابلیت دو برابر شدن تولید مرغ در مازندران وجود دارد.

نظر شما