رئیس هیئت مدیره در مجمع عمومی خانه مطبوعات خراسان رضوی:

اعتبارسازی برای خانه مطبوعات همچنان اولویت اصلی هیئت مدیره است

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۲۰:۲۷:۵۵
کد خبر: ۳۵۳۵۶۴
اعتبارسازی برای خانه مطبوعات همچنان اولویت اصلی هیئت مدیره است
مجمع عمومی عادی سالیانه خانه مطبوعات استان با حضور جمعی از اعضای خانه و همچنین «یوسف امینی» معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و سید حمید هاشمی نژاد رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات این اداه کل در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در ابتدای صحبت های خود، گسترش چتر خانه مطبوعات استان را یکی از اهداف اصلی هیئت مدیره جدید طی یک سال گذشته، عنوان کرد و گفت: اقداماتی انجام شد تا همه رسانه های فعال در استان زیر چتر خانه مطبوعات قرار بگیرند و روزنامه ها و خبرگزاری های فعال در خراسان رضوی، نماینده ای در خانه مطبوعات داشته باشند.

دکتر «محمد سعید احدیان» افزود: خوشبختانه با تعامل مثبت رسانه های استان، توانستیم حضور نمایندگان همه رسانه های استان در خانه مطبوعات را شاهد باشیم تا چتر این خانه بر سر همه فعالان رسانه ای گسترده شود.

وی «اعتبارسازی برای خانه مطبوعات» را یکی دیگر از اهداف مد نظر در این مدت عنوان و با مرور شرایط نامناسب خانه مطبوعات استان طی دوره های گذشته و از دست رفتن جایگاه واقعی این خانه، اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته برنامه ریزی ها و اقداماتی برای احیای دوباره جایگاه خانه مطبوعات استان انجام شد و امروز در شرایط مناسب تری از قبل قرار داریم، اما این مهم همچنان به عنوان یکی از اهداف اصلی در دستور کار هیئت مدیره قرار خواهد داشت.

وی در کنار تقدیر از حمایت ها و همکاری مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: علاقه مند بودیم تعامل خوبی با دستگاه های اجرایی استان ایجاد کنیم تا با استفاده از توانمندی رسانه های استان بتوانیم در همکاری مشترک، برای حل مشکلات استان چاره اندیشی کنیم. خانه مطبوعات استان، درخواست و پیشنهاد خود در این زمینه را هم مکتوب به استانداری ارائه کرد و به دلیل اهمیت موضوع برای اهالی رسانه، پیگیری هایی نیز انجام شد اما مورد قبول مسئولان استان قرار نگرفت.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان این که استانداری تعامل سازنده ای با خانه مطبوعات استان نداشته است ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان در این خصوص تامل بیشتری داشته باشند و به گونه ای عمل کنند که با همکاری رسانه ها زمینه بررسی و حل مشکلات فراهم شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده به اعضای خانه مطبوعات در یک سال گذشته اظهار کرد: چند جانبه گرایی در برنامه ها موضوعی است که تلاش می کنیم در برنامه سال دوم روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم و سعی بر این خواهد بود که در کنار برنامه های رفاهی، سایر حوزه ها از جمله دوره های آموزشی، مباحث حقوقی و حل مشکلات و مسائل مربوط به مطبوعات استان را جدی تر پیگیری کنیم.

احدیان به مسائل مالی خانه مطبوعات هم گریزی زد و گفت: متاسفانه خانه مطبوعات استان از نظر اعتبارات مالی زیر حداقل هاست. در همین راستا اعضای هیئت مدیره اقداماتی را برای جذب اعتبار از وزارت ارشاد انجام داده اند که خوشبختانه در این خصوص مسئولان وزارتخانه نیز وعده های خوبی داده اند که امیدواریم با تحقق آن مشکلات مالی خانه مطبوعات استان رفع شود. برگزاری جشنواره استانی مطبوعات و همچنین برگزاری جشنواره مطبوعات شرق کشور از جمله برنامه هایی بود که به دلیل نبود حمایت و اعتبار لازم اجرایی نشد و امید می رود با عنایت وزارت ارشاد و استانداری خراسان رضوی در سال آینده برگزار شود.

احدیان در پایان از همراهی و تعامل اعضای خانه مطبوعات، تلاش اعضای هیئت مدیره و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و ابراز امیدواری کرد در سال دوم دوره جدید، شرایط بهتری را برای خانه مطبوعات استان شاهد باشیم.

در ادامه، مدیر خانه مطبوعات استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: متاسفانه آن چیزی که از هیئت مدیره سابق به هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان انتقال یافت، جز یک اتاق و لوازمی فرسوده نبود و حتی اسناد و مدارک مورد نیاز هم در اختیار هیئت مدیره جدید قرار نگرفت.

مهندس «مجتبی نوریان» افزود: به هر حال با همه مشکلات موجود کار را آغاز کردیم و خرسندیم که امروز خانه مطبوعات استان با 250 عضو فعالیت های خود را دنبال می کند.

 هیئت مدیره جدید تا کنون 20 جلسه برگزار کرده است که در راستای تعامل با مطبوعات و خبرگزاری های فعال در استان، این جلسات در روزنامه های خراسان، قدس و شهرآرا، سرپرستی روزنامه کیهان و خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، تسنیم و فارس برگزار شده است. وی راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی، برگزاری نکوداشت مرحوم استاد قندی پیشکسوت رسانه ای کشور، برپایی جشن روز خبرنگار و همچنین برگزاری اردوی خانوادگی اعضای خانه مطبوعات و چندین نشست تخصصی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی را از جمله برنامه های اجرا شده در یک سال اخیر عنوان کرد که با وجود تنگناهای مادی انجام شده است.

شایان ذکر است در این مجمع، انتخابات تعیین بازرسان جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان انجام شد که پس از اخذ و شمارش آرا، «محمدجواد متشکر حسینی» و «محمدعلی رضایی» بار دیگر به عنوان بازرسان اصلی و «فاطمه رافع» به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز