معاون عمرانی استاندار لرستان

کمبود مراکز اقامتی در لرستان/خاصیت درمانی چشمه آب گرم دلفان بررسی شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۸:۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۵۹۷
کمبود مراکز اقامتی در لرستان/خاصیت درمانی چشمه آب گرم دلفان بررسی شود
معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: ما امروز میراث بسیاری از نابسامانی های گذشته در استان هستیم

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،محمد اصلانی در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان اظهار داشت: هر چشمه آب گرمی خواص درمانی ندارد و آب چشمه آب گرم دلفان باید در آزمایشگاه بررسی شده و پیش ار سرمایه گذاری و راه شکافی درمانی بودن آن تایید شود.

وی با بیان اینکه چشمه آب گرم دلفان دو راه دسترسی دارد، عنوان کرد: یکی محوری است که با ایجاد آن برخی روستاهای بخش کاکاوند نیز از آن بهره مند می شوند و دیگری دسترسی در محور هرسین - نورآباد است که برای کار کافی بوده و تقاضای شش میلیارد تومان اعتبار از طرف راه و شهرسازی برای راه شکافی آن یک رقم نجومی است.

معاون عمرانی استاندار لرستان به بالادست سد کمندان اشاره کرد و ادامه داد: در بالادست این سد مردم روستایی زندگی می کنند و با رعایت قوانین باید از این فضا و امکانات استفاده شود و حداکثر تا پایان هفته آینده گزارش کاملی از وضعیت آنجا با مدیریت اداره کل آب منطقه ای و همکاری میراث فرهنگی و دفتر فنی استانداری انجام شود.

اصلانی به زمین های ۵۰۰ متری شهرداری های استان برای ساخت بازارچه دائمی در شهرستانها اشاره کرد و بیان داشت: کروکی این زمین ها تهیه شده و پس از بررسی هرکدام مناسب این کار نبودند مولفه ها و ویژگی های زمین مناسب به شهرداری ها منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه ما میراث بسیاری از نا به سامانی های گذشته بودیم، عنوان کرد: در دولت گذشته مرسوم بود رئیس جمهور به هر استانی سفر می کرد یکی دو منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری مشخص می کرد در حالی که بسیاری از این مناطق دورافتاده بوده و مانند آب گرم دلفان کیفیت و درمانی بودن آن مشخص نشده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه کارکنان و دستگاه های عضو ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در نوروز ۹۴ خوش درخشیدند، افزود: در سایه آن تجارب کمیته های ۱۰گانه از هفته های آینده جلسات خود را هر دو هفته یک بار تشکیل داده و خروجی کار را به صورت عملیاتی پیشنهاد دهند.

اصلانی با اشاره به اینکه ارزیابی های نوروز گذشته بر رضایت مندی گردشگران از استان لرستان دلالت دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه هرساله میل به سفر در میان مردم افزایش یافته و امکان حضور مسافر بیشتری در استان وجود دارد و با توجه به تغییرات اقلیمی و پدیده هایی مانند ال نینو، آب و هوای استان پیش بینی نشده است و دستگاه های عضو ستاد باید به این مسئله توجه کنند.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف نوروزهای گذشته مرور شده و برای نوروز آینده اتخاذ تدبیر شود، عنوان کرد: نداشتن تابلو برای نشان دادن محل های اسکان و مکان های توریستی شهر یکی از ضعف های نوروز گذشته است.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: دستگاه های عضو ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با اتکا به منابع داخلی برنامه ریزی کرده و همه موظف به برنامه ریزی درست هستند.

اصلانی به کمبود هتل و مهمان پذیر مناسب در استان اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش لیست امکانات مورد نیاز برای تجهیز مدارس را در تهیه کرده تا تامین اعتبار انجام شود.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بر رعایت قوانین و مقررات بیشتر سخت گیری کنند چراکه عملکرد دستگاه هایی مانند پلیس روی جان انسان ها تاثیر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز