مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۵۹۰۹۳ دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان تحصیل می کنند

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۸:۴۲:۵۷
کد خبر: ۳۵۳۶۲۹
۵۹۰۹۳ دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان تحصیل می کنند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل 59 هزار و 93 دانش آموز پایه اول دوره ابتدایی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدمحسن بیگی در نشست کمیته کارگروه انسداد مبادی بی سوادی در استان کرمان با اعلام این خبر گفت: 2 هزار و 431 نفر به عنوان دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان در این پایه ثبت نام نکرده اند.

وی با اشاره به برنامه های ویژه آموزش و پرورش استان در این راستا، گفت: یک هزار و 100 نفر از افراد بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که 814 نفر آنها هم اکنون درمدارس مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی در راستای انسداد مبادی بی سوادی، اظهار داشت: انسداد مبادی بی سوادی، لازمه ریشه کنی بی سوادی در استان است.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه شناسایی و جذب همه ی کودکان لازم التعلیم ضروری است بر همکاری مردم ، دهداران، بخشداران و فرمانداران در راستای تحقق این مهم تاکید کرد.

وی توسعه و گسترش آموزش همگانی، دسترسی همه ی افراد لازم التعلیم به آموزش های رسمی و با کیفیت و تامین و تضمین دسترسی به آموزش های با کیفیت برای کودکان با نیاز های ویژه را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در راستای انسداد مبادی بی سوادی در استان برشمرد.

محسن بیگی برشناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل 6 تا 11 سال، حضور به موقع کودکان 6 ساله واجد شرایط در پایه اول ابتدایی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان قبل از پایان دوره ابتدایی تاکید کرد.

برپایه این گزارش؛ جلسه کمیته انسداد مبادی بی سوادی در استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و نمایندگانی از بهزیستی، بسیج مستضعفین، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و صدا وسیمای مرکز کرمان در استانداری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز