مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات قزوین :

افزایش ۸۸ درصدی داوطلبین نمایندگی مجلس در مقایسه با دوره گذشته

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۹:۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۵۳۶۵۱
افزایش ۸۸ درصدی داوطلبین نمایندگی مجلس در مقایسه با دوره گذشته
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با استقبال کم نظیر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ثبت نام ۱۵۲ نفر تعداد نامزدها نسبت به دوره قبل ۸۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نصرت الله علیرضایی با اعلام این خبر گفت: داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی دوره دهم در سه حوزه انتخابیه استان قزوین از افزایش ۸۸ درصدی نسبت به دوره قبل برخوردار بوده که این استقبال کم نظیر است.

وی با اشاره به پایان یافتن زمان ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در روز جمعه عنوان کرد: در مجموع ۱۵۲ نفر در سه حوزه انتخابیه استان قزوین ثبت نام کردند که ۱۲۹نفر مرد و ۲۳ نفر زن هستند.

۱۵ درصد از کل داوطلبان مجلس را زنان تشکیل می دهند

علیرضایی تصریح کرد: در این دوره ۱۵درصد از کل داوطلبان مجلس شورای اسلامی را زنان تشکیل می دهند که از ۲۳ نفر بانوی ثبت نام کننده ۱۷نفر در قزوین، ۳نفر در تاکستان و ۳نفر در بویین زهرا بوده است.

وی یادآورشد: از نظر تحصیلات نیز تعداد ۱۲۲نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۲۱نفر مدرک دکتری، هشت نفر حوزوی و یک نفر مدرک معادل دارد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک تعداد ۹۶ نفر ثبت نام کردند که ۷۹نفر مرد و ۱۷نفر زن هستند.

وی بیان کرد: در این حوزه ۷۰نفر تحصیلات کارشناسی ارشد، ۱۷نفر دکتری، 7نفر حوزوی و یک نفر مدرک معادل دارند.

علیرضایی گفت: در حوزه بویین زهرا و آوج ۳۴نفر ثبت نام کردند که ۳۱نفر نامزدها مرد و ۳نفر زن هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: تحصیلات این افراد نیز ۳۱نفر کارشناسی ارشد، 2نفر دکتری و یک نفر حوزوی است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان ۲۲نفر ثبت نام کردند که ۱۹نفر مرد و ۳نفر زن هستند که تحصیلات ۲۱نفر کارشناسی ارشد و یک نفر دکتری است.

بیشترین استقبال و ثبت نام کاندیدا در حوزه بویین زهرا بوده است

علیرضایی یادآور شد: در مجلس نهم در مجموع ۸۱نفر داوطلب در استان قزوین ثبت نام کرده بودند که در حوزه انتخابیه قزوین ۴۹نفر، حوزه تاکستان ۱۷نفر و بویین زهرا ۱۵نفر داوطلب شدند.

وی گفت: بررسی تطبیقی و مقایسه ای داوطلبان شرکت در مجلس شورای اسلامی دوره نهم و دهم نشان می دهد خوشبختانه تعداد نامزدها افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه انتخابیه قزوین ۹۶درصد، تاکستان ۲۹درصد و بویین زهرا ۱۲۶درصد افزایش داشته ایم که بیشترین استقبال در حوزه بویین زهرا بوده است.

علیرضایی در پایان خاطرنشان کرد: در مجلس نهم  تعداد داوطلبین زن از حوزه انتخابیه قزوین 4نفر و در حوزه انتخابیه  بویین زهرا یک نفر بود  و از حوزه انتخابیه تاکستان هیچ نامزد زنی ثبت نام نکرده بود که در این دوره از قزوین ۱۷نفر و دو حوزه دیگر هر حوزه ۳نفر نام نویسی کرده اند.

مردم استان قزوین در هفتم اسفند ماه همزمان با مردم سراسر کشور با آرا خود چهار نماینده را برای حضور در مجلس شورای اسلامی و دو نفر را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز