معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین در دیدار با استاندار اصفهان:

در دوره جدید همکاری های خود با ایران را در حوزه های گردشگری و فرهنگی نیز افزایش خواهیم داد

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۲:۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۵۳۸۱۰
در دوره جدید همکاری های خود با ایران را در حوزه های گردشگری و فرهنگی نیز افزایش خواهیم داد
لیو هونگ تسای در دیدار با دکتر رسول زرگرپور گفت: در دوره ی جدید همکاری های خود با ایران را علاوه بر مناسبات سیاسی و اقتصادی در حوزه های گردشگری و فرهنگی نیز افزایش خواهیم داد و اصفهان را به مردم چین بیشتر معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با ایشان ضمن اشاره به سابقه ی طولانی و قرن ها ارتباط گسترده و در سطوح عالی بین ایران و چین گفت: در دوران تحریم نیز چین از جمله کشورهایی بوده که در شرایط سخت همواره جمهوری اسلامی ایران را همراهی نموده است.

زرگرپور با بیان اینکه پس از برجام فضا برای همکاری های دو جانبه ی بیشتر برقرار خواهد شد، افزود: امیدواریم که در دوران پسا تحریم نیز این همکاری و ارتباطات گسترش یابد و کشور چین جایگاه ویژه ای در ارتباطات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

استاندار اصفهان به خواهر خواندگی دو شهر اصفهان و شیان چین اشاره کرد و اظهارداشت: اصفهان ارتباطات خوبی با استان های کشور چین دارد و با شهر شان دونگ نیز تفاهم نامه ی همکاری امضا کرده است.

رسول زرگرپور به ظرفیت های بالای اصفهان در زمینه ی گردشگری اشاره و اظهار امیدواری نمود که دو طرف بتوانند در زمینه های گردشگری همکاری های خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته میزان ورود گردشگران به اصفهان سه برابر شده است، اظهار داشت: امیدواریم که این میزان گردشگر به ۵ برابر افزایش یابد و برای رسیدن به این هدف مدیریت استان بدنبال برنامه ریزی برای ساخت هتل است و در این راستا از ورود سرمایه گذاران چینی برای ساخت هتل استقبال خواهیم کرد.

مدیر ارشد استان با اشاره به ظرفیت های اصفهان، این استان را صنعتی ترین استان کشور خواند و گفت: اصفهان از سرمایه گذاران چینی برای همکاری های مختلف در زمینه های صنعتی استقبال می کند.

استاندار اصفهان به انعقاد قرارداد قطار سریع السیر اصفهان- تهران با یک شرکتی چینی اشاره کرد و افزود: این قرارداد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد یورو بسته شده است.

لیو هونگ تسای نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و چین با تاریخ و تمدن قوی هستند و از دو هزار سال پیش تاکنون روابط دوستانه ای داشته اند.

وی افزود: در دوره ی جدید چین ارتباطات خود را ، علاوه بر مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در حوزه های فرهنگی، انسانی و گردشگری با ایران افزایش خواهد داد و تلاش خواهیم کرد ایران و بویژه اصفهان را به مردم چین بیشتر بشناسانیم.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین به سفر مقامات عالی رتبه ی چینی در آینده ی نزدیک به ایران اشاره کرد و گفت: با این سفر پروژه های زیادی گشوده خواهد شد و همکاری های محلی و استانی با قدم بلندی پیش خواهد رفت.

وی ضمن امیدواری از اینکه پروژه ی قطار سریع السیر هرچه زودتر به اتمام برسد، گفت: چین آمادگی این را دارد که در پروژه های قطار شهری نیز سرمایه گذاری نماید.

 لیو هونگ تسای در پایان به کیفیت کالاهای چینی نیز اشاره کرد و افزود: نگرانی مردم ایران در مورد کیفیت کالاهای چینی، قابل درک است گرچه این موضوع بیشتر به شرکت‌ها و اصول تجارت بر میگردد ولی ضمنا در این خصوص مقداری زیاده روی و تبلیغات منفی صورت گرفته است و باید ذهنیت مردم اصلاح شود.

 

   
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز