دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

همه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان قانون و خطوط قرمز را رعایت کنند

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۶:۳۹
کد خبر: ۳۵۳۸۴۶
همه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان قانون و خطوط قرمز را رعایت کنند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه دستگاه قضا فارغ از تعلقات و علایق شخصی ملاک و معیار خود را قانون می داند، عنوان کرد: همه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان قانون و خطوط قرمز را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر اینکه در برخورد با ناهنجاری ها و تخلفات قانونی اغماض و مسامحه ای نداریم، گفت: آنچه در استان برای ما ملاک است، قانون بوده و امیدواریم در حوزه انتخابات همه نامزدها و هوادارانشان قانون و خطوط قرمز را رعایت کنند.

وی افزود: دستگاه قضا فارغ از تعلقات و علایق شخصی ملاک و معیار خود را قانون می داند از این رو هر کسی از قانون تخطی کند به موقع سر صحنه حاضر می شویم و اجازه حرکت برخلاف قواعد حقوقی و قانونی را نمی دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: در حوزه مواد مخدر نیز از ابتدای ورود به دادسرای قزوین این موضوع از دغدغه های بنده بوده چراکه مواد مخدر را بلای خانمان سوز در جامعه می دانم و به شدت عمل در این حوزه نه به صورت شعاری بلکه به طور عملی اعتقاد داشته و دارم و با جدیت نیز در این زمینه اقدام می کنیم.

وی افزود: پدیده زشت مواد مخدر جوانان ما را آلوده کرده است و امروز کسی که در خانه خویش تنها یک معتاد دارد بر برخورد و ضرورت شدت عمل در این حوزه صحه می گذارد.

صادقی نیارکی عنوان کرد: طی 5سال گذشته این شدت عمل در قزوین وجود داشته است اما با توجه به فضای فعلی جامعه، باید بیشتر تلاش کنیم و برخوردهای خود را استمرار دهیم تا به نقطه ای برسیم که کسی جرات نکند با مواد مخدر از قزوین عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو تلاش می کنیم با ناامن کردن فضای استان برای هرگونه فعالیت در حوزه مواد مخدر اعم از خرید، فروش، ترانزیت و غیره بستری را فراهم کنیم که در استان عرضه و تقاضای مواد مخدر را کاهش و به صفر برسانیم تا جامعه ای عاری از مواد مخدر داشته باشیم.

طی هفته پایانی آذر ماه تعداد 17 اجرای حکم اعدام داشتیم

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: طی هفته پایانی آذر ماه تعداد 17 اجرای حکم اعدام داشتیم که یک مورد اجرای حکم قصاص برای مردی بود که با قصاوت همسر خود را کشته بود و حتی تلاش کرده بود تا برادر خود را با پرتاب از بالای صخره در حالی که طلاهای همسر مقتولش را در جیب برادر گذاشته بود، چنین وانمود کند که برادرش این زن را کشته است.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه راز این جنایت به سرعت فاش شد و این مرد که همسرش را کشته بود علی رغم صحنه سازی ها و ادعاهای دیگر در محکمه قانونی محاکمه شد و براساس رای صادره محکوم به اعدام شد که با حضور اولیای دم رای صادره به اجرا رسید.

صادقی نیارکی اظهار کرد: 16مورد دیگر از اعدام ها همگی مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است که پرونده هفت نفر در یک باند، سه نفر در باند دیگر و دیگر افراد نیز به صورت مجزا بوده است که مورد بررسی قرار گرفته و پس از مراحل قانونی و تأیید دیوان عالی کشور و رییس قوه قضائیه، احکام صادره به اجرا درآمد.

وی اعلام کرد: اغلب این محکومان دارای سوابق کیفری متعدد بودند و حتی یکی از این متهمان12 و یکی دیگر 10سابقه کیفری داشت در این پرونده ها افراد به صورت حساب شده عمل می کردند و البته دستگاه قضا در جای خود دقت لازم قانونی را داشته ولی افرادی که با چندین بار دستگیری متنبه نمی شوند را نمی توانیم در جامعه به حال خود رها کنیم بلکه لاجرم به اجرای قانون هستیم تا عبرت لازم هم برای سایر افراد باشد.

برخوردهای جدی و شدید ما در حوزه مواد مخدر ادامه دارد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه مواد مخدر و خطرات آن را می بینیم و قطع یقین با تسامح این خطرات بیشتر و بیشتر می شود، تصریح کرد: از این رو نباید حساسیت خود را در این حوزه کاهش دهیم از طرفی ما در دستگاه قضایی استان اعتقاد زیادی به کار اطلاع رسانی داریم از این رو کار قانونی خود را با افتخار اعلام کرده و از انتشار آن نیز ابایی نداریم و کسانی باید از این اخبار نگران و ناراحت باشند و هستند که خود در ترانزیت مواد مخدر نقش دارند و برای توزیع مشروبات الکلی در جامعه اسلامیمان هزینه های میلیاردی می کنند.

صادقی نیارکی در پایان یادآورشد: برخوردهای جدی و شدید ما در حوزه مواد مخدر ادامه دارد و این تلاش را با جدیت ادامه می دهیم و امیدواریم هر چه زودتر به جامعه سالم برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز