رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

هر کس بخواهد از اجرای قانون تخطی کند، برکنار می شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۵۳۸۷۵
هر کس بخواهد از اجرای قانون تخطی کند، برکنار می شود
رئیس ستاد انتخابات خوزستان، گفت: هر کس بخواهد از اجرای قانون تخطی کند قانون تکلیف آن را مشخص کرده است و امکان برکناری آن از هیات اجرایی و یا حتی تشکیل هیات اجرایی جدید در صورت عدم عمل به قانون وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اهواز، فرج‌ الله خبیر در گردهمایی مشترک اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی خوزستان با تاکید بر توجه هیات‌ های اجرایی انتخابات به قانون، اظهارداشت: نباید شرایط به نحوی باشد که عده‌ ای بتوانند نامزدان دیگر را تخریب کنند و باید از تخریب در انتخابات به شدت جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه این گردهمایی با هدف ایجاد هماهنگی برای برگزاری دو انتخابات پیش رو است، اظهار کرد: این هماهنگی بسیار موثر است تا بتوانیم برای اجرای هر چه بهتر قانون عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 فرآیند از انتخابات انجام شده است، افزود: هیات ‌های اجرایی با کمترین مشکل در تمام شهرستان ‌های استان تشکیل شده است؛ مرحله پس از آن ثبت ‌نام داوطلبان ورود به انتخابات بود که به خوبی انجام شد و روز گذشته به پایان رسید.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان صد درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: آمار افرادی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌ نام کرده ‌اند 623 نفر در تمام استان بود که این عدد قابل توجهی است؛ همچنین 24 تن از خوزستان برای دهمین دوره انتخابات مجلس خبرگان اقدام به نام‌ نویسی کرده‌ اند.

خبیر با بیان اینکه مبنای ما قانون است، عنوان‌ کرد: تاکید ما بر این است که هیات‌ های اجرایی قانون را به خوبی مطالعه کند؛ قطعا مطالعه قانون ما را در اجرای بهتر آن کمک می‌کند؛ همچنین از هیات‌ های اجرایی تقاضا می ‌شود که کارها در برنامه زمان ‌بندی شده انجام شود تا در برگزاری انتخابات شاهد نظم باشیم.

وی تصریح کرد: هیات‌ های اجرایی باید تا 10 روز پس از پایان ثبت ‌نام افراد، نتیجه تعیین‌ صلاحیت‌ ها را اعلام کنند که این فرایند از امروز توسط هیات‌ های اجرایی آغاز شده و نحوه آن نیز طبق قانون مشخص است. خواسته ما از هیات ‌های اجرایی و فرمانداران توجه به قانون و عمل به مفاد قانون است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه‌ داد: هر کس بخواهد از اجرای قانون تخطی کند قانون تکلیف آن را مشخص کرده است و امکان برکناری آن از هیات اجرایی و یا حتی تشکیل هیات اجرایی جدید در صورت عدم عمل به قانون وجود دارد.

خبیر با بیان اینکه هیچ‌ کس از کاندیدای تایید صلاحیت شده پیش از مهلت قانونی تبلیغات حق تبلیغات را ندارد، گفت: رصد فعالیت ‌های نامزدها و مستند کردن آن بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین طبق قانون هیچ‌ کدام از کارکنان سازمان‌ های دولتی مجاز نیستند در وقت اداری به نفع کاندیدایی تبلیغ کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز