شرکت ۳۵۰ پارکبان حاشیه ای در سمینار روشهای پیشگیری از جرم

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۴۵:۵۸
کد خبر: ۳۵۳۹۰۰
شرکت ۳۵۰ پارکبان حاشیه ای در سمینار روشهای پیشگیری از جرم
نخستین سمینار آموزشی راهها، اصول و روشهای پیشگیری از جرم با حضور پارکبانهای حاشیه ای شرکت ترافیک هوشمند الیت شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این سمینار سرهنگ عباس صارمی کارشناس پلیس پیشگیری فرماندهی نیروهای انتظامی خراسان رضوی ضمن اشاره به آسیبها و بزههایی که در سطح جامعه اتفاق می افتد، اصول وروشهای پیشگیری از جرم را برای 350 پارکبان پارکینگهای حاشیه ای شهر مشهد تشیرح کرد.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید  به مسائل و موارد اطراف خود حساس باشند گفت: پلیس برای پیشگیری از بزه و مقابله با بزهکاران به همکاری اقشارمختلف نیازمند است.

صارمی آموزش و اطلاع رسانی را جزو اصول اولیه در پیشگیری از جرم عنوان کرد و اظهار داشت: باید آموزش و اطلاع رسانی دقیق از خطرات و مشکلات احتمالی که در کمین افراد است و بخصوص به خانواده ها ارائه شود.

وی تصریح کرد: همکاری های مردمی و ارائه اطلاعات صحیح و دقیق توسط آنها در کشف سریعتر عوامل جرم و جلوگیری از بزه بسیار موثر است.

این کارشناس پلیس پیشگیری گفت: اگر جرمی واقع شود تمام اقشار جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و برای جلوگیری از آن باید پیش از وقوع اقدام شود.

وی با تاکید به ارتقاء احساس مسئولیت در بین اقشار مختلف خطاب به پارکبانها تصریح کرد: حضور دائمی شما در خیابانها و محل پستهای تعریف شده محیط را برای بزهکاران نا امن کرده و ارتباط نزدیک پارکبانها با پلیس شرایط امنی برای شهروندان ایجاد می کند.

صارمی بر سعه صدر در رفتار و همچنین ارتباط بیشتر و نزدیکتر با پلیس محلی در هر محله و منطقه تاکید کرد و افزود: اعلام فوری موارد مشکوک به پلیس می تواند از بزهکاری جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: وظیفه شما از جنبه فردی و اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و جرم کمتر از پلیس و نیروهای انتظامی نیست و حال آنکه ممکن است برخی از شهروندان بی اطلاع از این مهم با برخی اقدامات شما موافق نباشند.

این کارشناس پلیس پیشگیر افزود: اطلاعات نزد پارکبانها در خصوص موقعیت پارک خودرو و ... کاملا محرمانه است و نباید به هیچ عنوان این اطلاعات در اختیار افراد و اشخاصی که به آنها مراجعه می کنند قرار دهند حتی اگر این اشخاص آشنا و یا ملبس به لباس نیروهای نظامی باشند و تنها در صورتی که معرفی نامه و یا کارت شناسایی معتبر و مرتبط داشتند اجازه دارند اطلاعات را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: انتظار پلیس از شما همکاری در خصوص پیشگیری از جرم و بزه و احیائ امنیت در جامعه است.

صارمی پارکبانها را از جمله افراد امین مسئولان خطاب کرد و گفت: مردم هم به این قشر از جامعه اعتماد دارند و باید برای افزایش اعتماد سازی کار فرهنگ سازی انجام داد.

وی گفت: سارقان و مجرمان به دنبال فضایی برای سوء  استفاده  و اجرا کردن نقشه های بزهکارانه خود هستند و از هر ضعف و خلائی سوء استفاده  می کنند و نباید این فر صت در اختیار انها قرار گیرد.

تعدادی ازپارکبانها نیز در این جلسه سئوالات خود در زمینه شیوه مواجهه با بزهکاران و راهکارهای  جلوگیری از جرم و همچنین چگونگی افزایش ارتباط با پلیس را بیان کردند و پاسخهای لازم را دریافت نمودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز