رئیس کل دادگستری استان البرز :

بزرگترین خطر برای قضات / هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کم اهمیت نیست

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۲۰:۳۴:۵۵
کد خبر: ۳۵۳۹۹۰
بزرگترین خطر برای قضات / هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کم اهمیت نیست
بزرگترین خطر برای قضات این است که پرونده‌های مردم به کم اهمیت و پراهمیت تقسیم شوند؛ هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کم اهمیت نیست و همه پرونده‌ها دارای اهمیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد:بزرگترین خطر برای قضات این است که پرونده‌های مردم به کم اهمیت و پراهمیت تقسیم شوند؛ هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کم اهمیت نیست و همه پرونده‌ها دارای اهمیت هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرج ، احمد فاضلیان در نشستی در جمع دادیاران تازه شروع به کار کرده در مجموعه دادگستری استان البرز  مسیر قضاوت را بسیار خطیر و ماموریتی دشوار توصیف کرد و اظهار داشت: سیاست دستگاه قضایی استان البرز، صیانت از نیروی انسانی در این مجموعه است برای اینکه اعتقاد داریم باارزش‌ترین سرمایه هر دستگاهی نیروی انسانی آن است و نباید اجازه دهیم این سرمایه گران‌سنگ دچار لطمه شود.

وی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که نیرویی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و  در دستگاه قضایی آغاز به کار کرده است در معرض تهدید قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: خداوند به قضاتی که در دستگاه قضایی اشتغال دارند عنایت ویژه دارد برای اینکه مهمترین وظیفه آن‌ها اجرای عدالت است که مختص اولیای الهی است و قضات باید شاکر باشند در چنین جایگاهی قرار گرفته‌اند.

وی راهکار پاسداری از نعمتی که خداوند در اختیار قضات قرار داده را رعایت شئونات اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بدون تقوای الهی، عدالت محقق نمی‌شود و عدالت واقعی را می‌توان در انسان‌های مومن و با تقوا جست‌وجو کرد، حتما باید این پیش نیاز یعنی تقوای الهی در قضات باشد تا عدالت به معنای واقعی محقق شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تاکید بر اینکه که هیچ مقامی در هیچ جایگاهی این حق را ندارد در امر قضاوت دخالت داشته باشد، گفت: احترام به ارباب رجوع یک ضرورت برای قضات است که لازمه آن افزایش آستانه تحمل است و هنر قاضی باید این باشد که با وجود فشار کاری زیاد بتواند رفتار خود را مدیریت کند و با مردم مهربان باشد.

وی تصریح کرد: بزرگترین خطر برای قضات این است که پرونده‌های مردم به کم اهمیت و پراهمیت تقسیم شوند؛ هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی کم اهمیت نیست و همه پرونده‌ها دارای اهمیت هستند.

فاضلیان رفتارها را در نوع نگاه مردم تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: تلاش زیاد با رفتاری که همراه با عصبانیت باشد زایل می‌شود باید با رعایت اصل بی‌طرفی شرایط برای ارائه دفاعیات شاکی و متشاکی فراهم باشد و قاضی بدون داشتن موضوع‌گیری، تا زمان صدور رای از اظهارنظر خودداری کند.

وی قضاوت را یک تکلیف الهی دانست که سختی و محدودیت‌های زیادی دارد و به قضات جوان توصیه کرد: با عشق و علاقه به این کار بپردازید و این نگاه را داشته باشید که نعمتی به شما داده شده و باید برای انجام آن از همه وجود خود مایه بگذارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز