رئیس کل دادگستری خوزستان:

باید از اقدامات احتمالی برخی افراد کارچاق‌ کن در دادگستری پیشگیری شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۱:۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۵۴۱۹۴
باید از اقدامات احتمالی برخی افراد کارچاق‌ کن در دادگستری پیشگیری شود
خبرگزاری برنا، رئیس کل دادگستری خوزستان، گفت: باید از اقدامات احتمالی افراد سودجو که به کارچاق کن ها معروف هستند، پیشگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اهواز، فرهاد افشارنیا در حاشیه همایش استانی قضات دادگستری استان با تاکید بر اینکه آمار پرونده ‌های ورودی به دادگستری خوزستان در سال 94، نسبت به سال، قبل 4 درصد کاهش داشته است، بیان داشت: در همین راستا کمیته کاهش ورودی پرونده به دادگستری با هدف شناسایی گلوگاه‌ های افزایش پرونده به دستگاه قضایی تشکیل شده است.

این مقام ارشد قضایی در خوزستان تصریح کرد: اعضای این کمیته با تدابیر خود تلاش می ‌کنند تا پرونده ‌ها قبل از اینکه جنبه حقوقی و قضایی پیدا کنند و پیش از ورود به دادگستری‌ ها، در سایر مراجع ذی‌ صلاح مانند شورای حل اختلاف، دفاتر اسناد رسمی و ... حل و فصل شوند و از مراجعات مکرر مردم به محاکم قضایی پیشگیری شود.

وی محور برگزاری این همایش را، سلامت دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: مردم در مراجعه به دادگستری‌ ها انتظار دارند تا دعاوی آنان با صداقت و سلامت مورد رسیدگی قرار گیرد و در هیمن خصوص اهتمام ویژه‌ ای به عمل آمده است و نظارت‌ های مستمر در این خصوص صورت می‌ گیرد.

وی تصریح کرد: این همایش فرصتی است تا از دیدگاه ‌های فرماندهان انتظامی و سپاه ولی‌عصر (عج) و مراجع امنیتی و اطلاعاتی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی استان بهره‌ مند شویم.

افشارنیا با تاکید بر اینکه قضات محترم استان این فرصت را دارند تا سوالات و خواسته‌ های خود را با مراجع نظارتی قوه قضاییه در میان بگذارند، اظهارداشت: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواست‌ های آنان، پیشگیری از اقدامات برخی افراد کارچاق‌ کن و همچنین سوء استفاده‌ های احتمالی برخی افراد که با دادن وعده‌ های نابجا قصد فریب مردم را دارند، از مباحثی بود که در این همایش مطرح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز