مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

خط کشتیرانی قشم – خصب عمان تا پایان دی راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۱۲:۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۵۴۵۹۴
خط کشتیرانی قشم – خصب عمان تا پایان دی راه اندازی می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی خط کشتیرانی و سفر دریایی از جزیره قشم به بندر خصب عمان تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا مومنی در دیدار سفیر عمان وی، گفت: راه اندازی مسیر دریایی قشم به بندر خصب موجب افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان ایران و عمان خواهد شد.

وی از امکانات گردشگری قشم به عنوان یکی از ویژگی های مهم این جزیره نام برد و گفت: تقویت آژانس های مسافرتی و راه اندازی بیمارستان روستای جیجیان قشم موجب تقویت و توسعه مبادلات حوزه گردشگری سلامت در این جزیره می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه گردشگری بین قشم و بندر خصب عمان نیازمند ایجاد امکان گذر مرزی است که با فراهم شدن آن مراوردات فرهنگی بین مردم قشم و خصب افزایش خواهد یافت.

وی فعال سازی ایرلاین قشم در کنار خط کشتیرانی با خصب را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت تکمیل زیرساخت های دریایی و هوایی، صنعت گردشگری دو کشور به نحو چشمگیری رونق می یابد.

مومنی با اشاره به پیشرفت مراحل احداث سه نیروگاه جدید آب در قشم، افزود: این نیروگاه ها هر یک با توان تولید یکصد هزار متر مکعب آب شیرین، بین 15 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و می توانند منبع مهم انرژی برای کشورهای همجوار باشند.

وی پایان تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را فرصتی مناسب برای استفاده از توان سرمایه گذاران عمان و منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و گاز برشمرد.

سعود بن احمد البردانی سفیر عمان در ایران نیز در این دیدار، از آغاز تبادلات نفتی، گازی و همچنین گردشگری بین قشم و عمان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد مراحل اولیه انتقال نفت و گاز از قشم به صحار عمان انجام شده و این دروازه، بزرگترین معادلات تجاری بین این دو منطقه به شمار می رود.

بنا به این گزارش، گفت و گوها در زمینه ایجاد خط مستقیم کشتیرانی عمان و قشم، شهریور امسال در دیدار یک هیات اقتصادی - تجاری عمان با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آغاز شد و در این دیدار بر اعزام پزشک متخصص از قشم به عمان و همچنین ایجاد منطقه محصور معاملات بازرگانی تاکید گردید.

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعات مطرح شده بین دو طرف بود.

نظر شما