استاندار قزوین در بازدید از نمایشگاه فرش دستبافت مطرح کرد؛

لزوم حمایت مسئولین از هنر فرش دستبافت

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۱:۰۳:۴۶
کد خبر: ۳۵۵۱۷۹
لزوم حمایت مسئولین از هنر فرش دستبافت
همتی در بازدید از هشتمین نمایشگاه فرش دستبافت در قزوین با تاکید بر لزوم حمایت مسئولین از هنر فرش دستبافت گفت: باید لوازم و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار هنرمندان قالیباف قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه فرش دستبافت در قزوین گفت: تاریخچه فرش قزوین به 1300سال قبل برمی گردد و این نشان دهنده قدمت فرش در این استان است و مردمان قزوین افراد با ذوق و سلیقه ای در طول تاریخ بوده اند.

وی افزود: آخرین دانش، تکنولوژی، هنر و تولیدات جدید در این نمایشگاه ها عرضه می شوند تا مردم از نزدیک شاهد آن باشند و سعی می شود گوشه ای از نیازهای جامعه را برطرف کند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به لزوم حمایت مسئولین از هنر فرش دستبافت بیان کرد: صنعت گرانقدر و ارزشمند فرش دستبافت محصول مستقیم فکر، دست و ذهن انسان است و انسان های هنرمند و پرتلاش، کوشش می کنند تا آنچه که باور دارند و از طبیعت الهام می گیرند را روی فرش پیاده کرده و با دست هنرمند خود خلق و تولید کنند.

همتی با بیان اینکه می توان به صنعت فرش دستبافت، نگاه اقتصادی و اشتغالی هم داشت، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید حمایت کامل از هنرمندان این حوزه را دارد و باید بتوانیم از طریق همین فرش فرهنگ خودمان را به کشورهای دیگر منتقل کنیم و جهت گیری های دولت هم در این زمینه است.

وی در ادامه با تاکید بر منزلت قالیبافان و هنرمندان فرش دستبافت گفت: ما باید قدر و منزلت افرادی که در این حوزه کار می کنند را بدانیم و از این آثار ارزشمند که همیشه جاودان و ماندگار خواهند بود، حمایت کنیم.

افزایش تولید فرش دستبافت با آموزش و فرهنگ سازی

استاندار قزوین افزود: 5هزار نفر از بافندگان زیر چتر بیمه قرار گرفته اند و سعی ما بر این است تا تمام افرادی که در صنعت فرش دستبافت مشغول هستند را مورد حمایت بیمه قرار دهیم و باید لوازم، ساز و کار، تامین مالی و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار گیرد.

این مسئول در ادامه به دغدغه های صادرات فرش اشاره کرد و گفت: یکی از وسایل ارتباط فرهنگی ما با کشورهای دیگر می تواند همین فرش باشد و از طریق آموزش و فرهنگ سازی می توانیم تولیدات فرش را افزایش داده و با سیاست هایی بتوانیم جایگاه خود را در زمینه فروش و صادرات فرش در جهان دوباره به دست آوریم تا در نهایت بتوانیم صنعت فرش دستبافت را جایگزین نفت کنیم.

وی افزود: هزینه ایجاد یک شغل در این زمینه به مراتب خیلی کمتر است و یکی از راه های رسیدن به اشتغال کامل و تولید همین است و می توانیم در اقتصاد مقاومتی تمرکز جدی داشته باشیم.

همتی از رسانه ها و صداوسیما خواست تا بیشتر به تبلیغ و معرفی فرش دستبافت و قالیبافان ارزشمند بپردازند تا از این طریق فرهنگ فرش دستبافت و ارزش هنرمندان این حوزه بیشتر به مردم معرفی شود.

استاندار قزوین در پایان این مراسم از هنرمندان و مسئولین آموزشگاه های فرش قدردانی به عمل آورد و لوح تقدیری به رسم یاد بود به این هنرمندان اهدا کرد.

استاندار قزوین 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز