رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای :

پروژه‌های خوبی در بحث توسعه راهها در لرستان شروع شده است

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۱:۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۵۵۱۹۹
پروژه‌های خوبی در بحث توسعه راهها در لرستان شروع شده است
کشاورزیان افزود: با توجه به بازدیدی که از وضعیت جاده‌های استان لرستان انجام گرفت، پروژه‌های خوبی در استان شروع‌ شده به‌ طوری‌که امسال 220 کیلومتر راه‌های موجود در استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز خرم‌آباد، داوود کشاورزیان صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در 9 ماهه سال 94 بالغ‌ بر هشت میلیون تن آسفالت برای راه‌های کشور توزیع شد که تقریباً معادل سال گذشته بوده که البته امسال محدودیت اعتباری بیشتری داشتیم و در سال گذشته این رقم 10 میلیون تن در طول سال بوده است. پ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: کامیون‌های بالای ۳۵ سال عمر از رده خارج و بخشی از سود بانکی توسط شرکت نفت از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت پرداخت می‌شود.

وی افزود: اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد برای روکش آسفالت اقدام می‌شودو در  محورهایی که از لحاظ بارندگی و بارش مشکل نداشته باشند فعالیت‌های عمرانی ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در رابطه با خروج ناوگان فرسوده از چرخه استفاده، عنوان کرد: برای نوسازی ناوگان دو پروژه تعریف‌ شده که یکی برای ناوگان باری کشور است که از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال گذشته خود آن به‌ صورت یک قانون دائمی درآمده ( قانون رفع موانع تولید) است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی‌ شده کامیون‌های بالای 35 سال عمر از رده خارج و بخشی از سود بانکی  را که دریافت می‌کنند، شرکت نفت از محل صرفه‌جویی  مصرف سوخت پرداخت کند که در این راستا شورای اقتصاد آن را سال گذشته تصویب کرده و چون قانون جدید تصویب‌ شده، نیاز بود مصوبه شورای اقتصاد تجدید شود بنابر این برای اجرا فعلاً پیگیر مصوبه جدید شورای اقتصاد و ابلاغ وزیر نفت هستیم.

کشاورزیان در رابطه با نوسازی ناوگان مسافری، تصریح کرد: تلاش سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری بر این است که از محل منابع داخلی سازمان نوسازی انجام شود که در این زمینه قراردادهای متعددی با شرکت‌های سازنده و بانک‌ها داریم و منابع اعتباری سازمان را هم برای این کار اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تقریباً 70 درصد قیمت خودرو وام کم‌بهره داده می‌شود، گفت: در این زمینه برنامه متفاوت است چون اقتصاد برخی ناوگان‌ها ضعیف و برخی دیگر می‌توانند با یک درآمد بهتری کار کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینهٔ حمل‌ و نقل و مسافر با اتوبوس، مینی‌بوس و سوری کار می‌کنند در صورتی‌که برای نوسازی ناوگان علاقه‌مند باشند سازمان آمادگی دارد تا آن‌ها را به‌ سازنده‌ها معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان مسافربری بالغ‌ بر 12 سال است، گفت: متأسفانه متوسط عمر مینی‌بوس خیلی بالا است و  با توجه به اینکه اقتصاد مینی‌بوس‌رانی خیلی ضعیف است علی‌رغم اینکه وام خیلی ارزان پیشنهاد شد و رقم وام نیز خوب است، اما باز استقبال خیلی کم است.

کشاورزیان افزود: با توجه به بازدیدی که روز گذشته از وضعیت جاده‌های استان لرستان انجام گرفت، پروژه‌های خوبی در استان شروع‌ شده به‌ طوری‌که امسال 220 کیلومتر راه‌های موجود در استان روکش آسفالت شده است.

وی در رابطه با سه‌راهی دورود، بیان کرد: این تقاطع  نیاز به بازنگری دارد و احتمالاً برای آن نیاز است یک طرح جدید تهیه  شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای هدف از سفر خود را به استان لرستان بازدید از وضعیت راه‌ها، مجتمع و پاسگاه‌های بین‌راهی استان لرستان دانست و افزود: استاندار لرستان در بحث ساخت راه جدید، احداث باند دوم و نگه‌داری راه‌ها حمایت خوبی در استان داشته‌ که با توجه به موقعیت لرستان و راه‌های شریانی در این استان امیدواریم با کمک استاندار در این دوره زیربناهای استان ارتقاء پیدا کند.

نظر شما