رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

درصدد برخورد با عاملین توزیع سم غیرمجار هستیم

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۳:۳۱:۵۵
کد خبر: ۳۵۵۲۶۹
درصدد برخورد با عاملین توزیع سم غیرمجار هستیم
ابراهیمی پاک گفت: 150سم فروشی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که بیش از 50درصد آن ها غیرمجاز هستند و درصدد برخورد با عاملین توزیع سم غیرمجار هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک در آیین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی شهرستان آبیک که با حضور معاونین و مدیران سازمان و مسئولین شهرستانی در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خاک جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی دارد اما متاسفانه طی سالهای گذشته بهره برداری بیش از حد از این منبع خدادادی موجب تخریب آن شده است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و مناسب از خاک در تولید پایدار کشاورزی نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: اگر از خاک استفاده درست نکنیم بعد از پنج سال بهره وری مناسب را نخواهیم داشت بنابراین باید از کودهای عالی و شیمیایی مناسب استفاده کنیم تا ارزش خاک حفظ شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش تولید سالم و صادرات محصول در پایداری تولید در بخش کشاورزی بیان کرد: اگر بخوهیم در کشاورزی درآمد پایدار داشته باشیم باید تولید را در واحد سطح افزایش دهیم که این امر تنها با استفاده از آب، خاک و کود مناسب امکان پذیر خواهد بود.

ابراهیمی پاک با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی لازمه توسعه بخش است که متاسفانه طی چند سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام نشده است.

این مسئول عنوان کرد: در استان قزوین که ارزش تولیدات بخش کشاورزی آن 8هزار میلیارد تومان می باشد لازم است سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام شود.

وی در ادامه خواستار مشارکت بیشتر بانک ها برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی و اعطای تسهیلات به بهره برداران بخش شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده برای توسعه مکانیزاسیون و کشت محصولات زراعی و باغی بر آمادگی این سازمان برای معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات با نرخ 18درصد تاکید کرد.

جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با کشاورزان برای دریافت تسهیلات را دارد

ابراهیمی پاک تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات، این سازمان آمادگی همکاری و کمک به بهره برداران بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: در استان قزوین اگر بخواهیم تولید را در واحد سطح افزایش دهیم باید از بذر مناسب و کود شیمیایی به اندازه کافی و مجاز استفاده کنیم بنابراین استفاده مناسب از کود، بذر و سم مجاز تاثیر 35درصدی در افزایش راندمان تولید در واحد سطح دارد.

ابراهیمی پاک با بیان اینکه از 150سم فروشی که در سطح استان فعالیت دارند بیش از 50درصد آن غیرمجاز هستند، گفت: با پیگیری از طریق مراجع ذی صلاح درصدد برخورد با عاملین توزیع سم فاقد مجوز هستیم.

وی از کشاورزان و بهره برداران درخواست کرد: سم موردنیاز خود را از مراجع مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی استان تهیه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به وضعیت منابع آب های استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با برداشت های غیر منطقی و بیش از حد سالانه حدود 300میلیون متر مکعب کسری آب و افزایش برداشت از منابع را داریم که با نظارت و مسدود کردن چاههای غیر مجاز می توان از این میزان برداشت جلوگیری کرد.

این مسئول اضافه کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری به ویژه قطره ای و موضعی اهمیت زیادی در افزایش راندمان آب در مزرعه دارد.

در پایان این مراسم از 18تولیدکننده و بهره بردار برتر بخش کشاورزی شهرستان آبیک با اهدا لوح تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز