مدیرعامل بانک ملی ایران:

توسعه اقتصاد در گرو توجه به صنایع و بخش های صادرات محور

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۵:۵۰:۵۸
کد خبر: ۳۵۵۳۳۶
توسعه اقتصاد در گرو توجه به صنایع و بخش های صادرات محور
عبدالناصر همتی گفت :برای توسعه اقتصاد باید به صنایع و بخش های صادرات محور توجه داشت و بانک ملی ایران نیز آمادگی کامل را برای همکاری با این بخش ها دارد، وجود دو کشور افغانستان و پاکستان در کنار سیستان و بلوچستانزمینه خوبی را برای توسعه صادرات در این استان به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه عبدالناصر همتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امور شعب بانک ملی سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش وابستگی به منابع نفتی در شرایط حساس کنونی باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت های زیاد خود می تواند از طریق استفاده از توانمندی های صادراتی در زمینه اقتصاد مقاومتی موثر باشد وبرای توسعه کشور باید بخش های واقعی اقتصاد مانند کشاورزی، صنعت و خدمات را تقویت کرد زیرا در صورت نادیده گرفتن این بخش ها موفقیت اقتصادی به دست نمی آید.

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت:  برای توسعه اقتصاد باید به صنایع و بخش های صادرات محور توجه داشت و بانک ملی ایران نیز آمادگی کامل را برای همکاری با این بخش ها دارد، وجود دو کشور افغانستان و پاکستان در کنار سیستان و بلوچستان زمینه خوبی را برای توسعه صادرات در این استان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد تامین مالی در بخش های مختلف کشور توسط بانک ها انجام می شود بیان کرد: گرچه ممکن است چند تخلف در بانک ها به وسیله محرک های خارجی رخ داده باشد اما نباید ماهیت نظام اقتصادی و بانک های کشور را زیر سوال برد.

وی اظهار داشت: بانک های کشور نیروهای بسیار صادق و درستکاری دارند که این افراد می توانند در رشد اقتصاد ایران اسلامی مفید واقع شوند.

همتی افزود: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، سرمایه گذاری و تجارت های خارجی زیادی انجام می شود و نباید نقش بانک ها به عنوان مبادی اصلی انتقال وجه و اعتبار را فراموش کرد، ورود سرمایه به کشور بدون وجود بانک ها امکان پذیر نیست پس تمام مردم جامعه باید از بانک ها حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: نرخ بالای سپرده گذاری در مقایسه با نرخ پائین تسهیلات نوعی ضرر برای بانک ها محسوب می شود.، بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید سود آور باشد، هم اینک سه هزار و 300 شعبه بانک ملی در ایران اسلامی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان افزایش این تعداد نیست و نیز به دلیل علاقه مردم به این بانک نمی توان تعداد آنها را کاهش داد اما برای شهرستان های تازه تاسیس باید برخی شعب را جابجا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز