نماینده مردم الیگودرز در مجلس :

لرستان از نظربحث‌های سرمایه‌گذاری ضعیف بوده و استراتژی برای اشتغال ایجاد شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۳:۵۵:۳۸
کد خبر: ۳۵۵۵۸۹
لرستان از نظربحث‌های سرمایه‌گذاری ضعیف بوده و استراتژی برای اشتغال ایجاد شود
نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: : متأسفانه استان لرستان از لحاظ بحث‌های سرمایه‌گذاری ضعیف است و در این شرایط بحث بیکاری لاینحل می‌ماند که برای حل این مشکل نیاز است استراتژی برای اشتغال ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، محمدتقی توکلی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم اصل 44 را اجرا و دولت را کوچک کنیم در جهت بحث‌های اقتصادی کشور توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری‌ها را کارآمد و مدیریت اقتصادی را به‌ جایی برسانیم.

وی با بیان اینکه همه جای دنیا نشان داده‌ شده که بخش خصوصی از دولت بهتر کار می‌کند، افزود: متأسفانه عملکرد در بحث  اصل 44 خیلی خوب نبوده و کارهایی که انتظار داشتیم انجام‌ نشده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه  دولت طرح‌های زیادی را در دست اقدام دارد که به‌ صورت نیمه‌تمام  باقی‌مانده‌اند، عنوان کرد: حدود دو هزار و 900 طرح بزرگ در کشور  به‌ صورت نیمه‌تمام است که 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی بیان کرد: با وضعیت اقتصادی که امروز داریم دولت اگر بخواهد برنامه‌ریزی برای اتمام این پروژه‌ها داشته باشد شاید 30 سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها را به نتیجه برساند.

توکلی خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی سیاست خوبی است ولی سازوکار انجام کار در خیلی جاها آماده نیست و در دستگاه‌های دولتی مقاومت‌هایی وجود دارد که متأسفانه جواب نمی‌دهد.

وی گفت: در استان لرستان اگر طرح‌هایی وجود دارد که می‌توانیم واگذار کنیم و سریع به بهره‌برداری برسد باید توسط کمیته‌ای راهوری و خیلی از موانعی که وجود دارد رفع شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه بحث بیکاری را نتوانستیم در استان حل کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مطالبات مردم  در بخش اشتغال است که باید بیکاری که در استان وجود دارد را به سرانجامی برسانیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون خیلی از زیرساخت‌های استان به مرحله‌ای رسیده که می‌شود از آن‌ها برای اهداف بعدی بهره‌برداری کرد.

توکلی عنوان کرد: متأسفانه استان لرستان از لحاظ بحث‌های سرمایه‌گذاری ضعیف است و در این شرایط بحث بیکاری لاینحل می‌ماند که برای حل این مشکل نیاز است استراتژی برای اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام استان مشخص شود، بیان کرد: طرح‌های راکدی که الان داریم بیشتر در بخش‌های صنعتی هستند که باید با استراتژی تأمین سرمایه و حمایت از بخش خصوصی آن‌ها را راه‌اندازی کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس  تصریح کرد: واگذاری بحث تأمین بازار سرمایه را در اولویت نخست قرار دهیم تا بتوانیم بحث بیکاری را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بخش عمده‌ای از اعتبارت عمرانی را در بخش‌های فنی قرار دهیم، اگر بتوانیم تسهیلات را به مرحله‌ای برسانیم که  جاذبه ایجاد کند، نرخ و هزینه  پایین باشد مسئله بیکاری به‌ راحتی حل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز