دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی سیستان و بلوچستان:

همایش بین المللی کوهنوردی با حضور کوهنوردانی از ۸ کشور بر فراز کوه تفتان

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۴:۴۴:۴۲
کد خبر: ۳۵۵۶۰۹
همایش بین المللی کوهنوردی با حضور کوهنوردانی از ۸ کشور بر  فراز کوه تفتان
جواد راشکی گفت: از هر استان کشور در این صعود سراسری شش کوهنورد شرکت دارند و پیش بینی می شود کوهنوردان حدود هشت کشور از جمله ترکیه، قزاقستان و ارمنستان نیز در این برنامه حضور داشته باشند

به گزارش خبرگزاری برنا سیستان و بلوچستان دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی سیستان و بلوچستان اعلام کرد :این همایش  با موافقت فدراسیون کوهنوری به منظور معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری کوه تفتان انجام می شود.

وی افزود: از هر استان کشور در این صعود سراسری شش کوهنورد شرکت دارند و پیش بینی می شود کوهنوردان حدود هشت کشور از جمله ترکیه، قزاقستان و ارمنستان نیز در این برنامه حضور داشته باشند.

جواد راشکی همچنین از اعزام دو کوهنورد استان به رقابت های دو کوهستان کشور در تهران خبر داد و افزود: نعمت میری و علی شیرکوهی دو کوهنورد استان دهم دی ماه به مدت یک روز به مصاف حریفان می روند.

کوه تفتان قله های متعدد دارد که بلندترین آنها با چهار هزار و 50 متر ارتفاع آتشفشانی نیمه فعال است و همچنان گاز گوگرد از آن خارج می شود و کوتاه ترین آن نیز هزار و 500 متر ارتفاع دارد.

رشته کوه تفتان به طول 12 کیلومتر ، با مساحت کل 1800کیلومتر مربع و دارای قله های متعدد میباشد. سه دهانه اتشفشانی نیمه فعال که از دهانه های آن بخار؛ گازهای گوگردی دائماً در حال تصاعد می باشد چشم انداز خیره کننده ای را بوجود آورده است.

این کوه در منطقهٔ جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌است و نزدیکترین شهر به تفتان خاش است ، شهرستان خاش در بخش جنوبی شهرستان زاهدان واقع شده و بیشترین ارتفاع را نسبت به سایر شهرستان های استان از سطح دریا داراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز