استاندار آذربایجان غربی در جلسه گفتگوی جوانان با مسئولین

پیشنهاد تفکیک حوزه جوانان از ورزش را مطرح کرده ایم

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۸:۳۹:۴۷
کد خبر: ۳۵۶۰۴۳
پیشنهاد تفکیک حوزه جوانان از ورزش را مطرح کرده ایم
استاندار آذربایجان غربی در گفتگوی جوانان با مسئولین، ضمن پاسخگویی به سوالات جوانان در حوزه های مختلف، مهمترین برنامه ها و سیاست های دولت در استان را نیز تشریح کرد.

 استاندار آذربایجان غربی در گفتگوی جوانان با مسئولین، ضمن پاسخگویی به سوالات جوانان در حوزه های مختلف، مهمترین برنامه ها و سیاست های دولت در استان را نیز تشریح کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه گفتگوی جوانان و مسئولین که با موضوع وحدت اقوام و ادیان در محل استانداری برگزار شد، آذربایجان غربی را رنگین کمان ادیان و اقوام عنوان کرد و افزود: در این استان در طول تاریخ، اقوام و ادیان همواره بصورت محبت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند و در راستای تعالی محیط زندگی خود هم افزایی داشته اند.

وی در ادامه این نشست که علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، کشیش داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه و تعدادی از جوانان نخبه و فعال با مذاهب مختلف نیز در آن حضور داشتند، افزود: در مقاطعی از تاریخ پیش از انقلاب اسلامی نیز عناصر بیگانه و در شرایط ضعف حکومت مرکزی، سعی در تحریک و اختلاف افکنی میان اقوام و مذاهب استان داشته اند که البته در این مواقع نیز همه اقوام تحت تاثیر این توطئه ها قرار نگرفتند.

سعادت اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بیگانگان، به توطئه های خود ادامه دادند و در یک مقطع سعی داشتند از طریق صدام، حکومت ما را ساقط کنند و در مقاطعی دیگر با حربه تحریک قومیت ها سعی در ضربه زدن به بنیان انقلاب داشته اند که خوشبختانه در همه مواقع، مردم هوشیارانه و هوشمندانه اعم از هر قوم و مذهبی، در کنار هم قرار گرفتند و توطئه ها را خنثی کردند.

وی در ادامه، ایران اسلامی را یکی از کشورهای امن منطقه عنوان کرد و گفت: این امنیتی که امروز در کشور داریم، علی رغم وجود مشکلات زیادی که در منطقه و کشورهای همجوار ما وجود دارد، مرهون همین اتحاد، همدلی و انسجام میان مردم و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری است که باید قدر آن را بدانیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود، ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی را اقدامی غلط در دوران دولت قبل دانست و گفت: این ادغام باعث شد که مساله جوانان در حاشیه و در سایه قرار گیرد فلذا در تلاش هستیم مجددا این دو حوزه  از یکدیگر تفکیک شوند که پیشنهاد آن را نیز به هئیت دولت داده ایم.

توسعه سازمان های مردم نهاد در استان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

وی در این ارتباط با بیان اینکه متاسفانه سمن ها در دولت گذشته، مورد بی مهری قرار گرفتند و این بی مهری ها باعث شد که شاهد کاهش چشمگیر تعداد سمن های فعال در استان باشیم، اظهار داشت: دولت یازدهم بدنبال توسعه فعالیت های سمن هاست و در این راستا در استان نیز با همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

بحث انتخابات پیش رو در کشور از دیگر مواردی بود که سعادت به آن اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد کاندیداها در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان، نشانگر افزایش امید به زندگی، امید به کار و تلاش و بها دادن به شخصیت ها و افکار است و چنانچه شاهد هستیم بیشتر کاندیداها نیز جوان هستند و این نیز بیانگر ارتقای مشارکت جوانان در صحنه های مختلف سازندگی کشور است.

سعادت در ادامه، حل مشکل اشتغال جوانان را از دغدغه های اصلی دولت خواند و گفت: تمام سعی و تلاش ما در استان این است که مشکل اشتغال جوانان بویژه جوانان فارغ التحصیل را حل کنیم که در این خصوص، تاسیس و گسترش فعالیت های شرکت های دانش بنیان، مسیری ایده آل در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است.

وی افزود: بطور کلی در مقطع کنونی، گسترش و توسعه شرکت ها و فعالیت های مبتنی بر علوم و فناوری های نوین، راهی جهشی برای خروج استان از عدم توسعه یافتگی و حرکت به سمت رونق اقتصادی است؛ لذا ما نیز در استان بدنبال تقویت این شرکت ها هستیم و از فعالیت های فناوران و پارک های علم و فناوری در استان حمایت می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی، برگزاری نشست های تخصصی با جوانان را ضروری عنوان کرد و گفت: با حضور نمایندگان جوانان و دستگاههای اجرایی استان، جلسات مختلفی را برگزار خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات جوانان را بصورت کارشناسی و دقیق، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دهیم.

وی در سخنانی، وضعیت دولت یازدهم را از زمان روی کار آمدن تاکنون، وضعیتی دشوار خواند و افزود: دولت یازدهم، به نوعی درگیر سیاست ها و اعمال غلط دولت قبل بوده و تاکنون نیز به تعبیری سینه خیز حرکت کرده، بطوریکه ما در استان، نمی توانستیم حتی یک پروژه جدید را شروع کنیم و از دهه فجر 92 تا هفته دولت 94، فقط 1890 پروژه نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل را با سرمایه بری بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان، به اتمام رسانده ایم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این نشست، در پاسخ به سوال یکی از جوانان در خصوص روند احیای دریاچه ارومیه، برنامه های احیای دریاچه از جمله اجرای آبیاری های قطره ای و بارانی در اراضی، کاشت نهال در حاشیه دریاچه، تثبیت ریزگردهای نمکی، رهاسازی آب از سدها و انتقال آب بین حوزه ای و...  را تشریح کرد.

رادفر: وحدت و همدلی، شاه بیت پیروزی ها و موفقیت های بعد از انقلاب اسلامی

رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این نشست گفت: شاه بیت پیروزی ها و موفقیت های کشور بعد از انقلاب اسلامی، وحدت، اتحاد و همدلی بین مردم و اقوام و مذاهب بوده است.

وی همچنین گفت: ایجاد وحدت و همبستگی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نام گذاری شده، وظیفه هر فرد ایرانی است.

معاون استاندار در رابطه با برنامه های دولت برای اشتغال جوانان نیز اظهار داشت: اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مهم دولت و مسئولان است و در این راستا تعامل دولت و بخش خصوصی یکی از مهمترین راهکارهای اساسی محسوب می شود.

رادفر با بیان اینکه جوانان آینده سازان کشور هستند نیز گفت: باید زمینه برای آشنا شدن و بهره گیری از ایده ها و پیشنهادات جوانان فراهم شود چرا که از این طریق می توان برای آینده کشور و توسعه و پیشرفت آن در ابعاد گوناگون، بسترسازی و برنامه ریزی کرد.

چمن گلی: اداره کل ورزش و جوانان از ایده ها و طرح های سازنده جوانان حمایت می کند

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: در حال حاضر 25 سمن با مجوز این اداره در حال فعالیت هستند در حالی که قبل از سال 90 و تشکیل وزارت ورزش و جوانان 98 سمن در سطح استان وجود داشت که این سیر نزولی باید بهبود یابد.

وی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان از ایده ها و طرح های سازنده جوانان در راستای ارائه راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات جوانان به گرمی استقبال و حمایت می کند.

کشیش عزیزیان: هیچ یک از اقوام ایرانی خود را از این کشور و ملت جدا نمی دانند

داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این همایش گفت: کشور ایران و به تبع آن استان آذربایجان غربی مهد ادیان، اقوام و مذاهب مختلف است که مردمان آن سالهای سال در صلح و صفا و در کنار هم زندگی برادر گونه ای داشته و دارند.

وی اظهار کرد: همدلی و همبستگی امری مهم و توصیه شده از سوی حضرت عیسی(ع) و دین مسیحیت است به طوری که ایجاد وحدت و برابری از دستورات موکد پروردگار متعال در تمامی کتب آسمانی و برای تمامی ادیان و مذاهب دینی می باشد.

کشیش عزیزیان گفت: هیچ یک از اقوام ایرانی اعم از ارامنه و آشوری خود را از این کشور و ملت جدا نمی دانند و در راستای پیشرفت و اعتلای ایران عزیز گام برداشته و خواهند برداشت.

همچنین در این نشست صمیمی، جوانان حاضر در جلسه سوالات و نقطه نظرات خود را در ارتباط مسائل مختلف مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز