فرماندار محمودآباد:

رویکرد دولت تدبیر وامید، توجه به مشارکت های مردمی است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۶:۳۰
کد خبر: ۳۵۶۱۲۳
رویکرد دولت تدبیر وامید، توجه به مشارکت های مردمی است
فرماندار محمودآباد گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، توجه به مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف پور در جلسه با تشکل های مردم نهاد، اظهار داشت: تقویت سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم و استفاده از پتانسیل تشکل ها برای توسعه کشور از جمله رویکردها و اولویت های دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تعداد تشکل های مردم نهاد و همچنین ارتقای سطح کیفی آنها هستیم گفت: این تشکل ها از پویایی خاصی برخوردارند و رشد و توسعه جامعه با رشد عرصه عمومی و تقویت بنیاد های آن ایجاد می شود.

یوسف پور افزود: تعامل بین نهادهای مردمی و دولتی باید دوسویه باشد و وقتی نهادهای دولتی گامی را برمی دارند، به تبع آن نهادهای مردمی نیز باید اقدامی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سازمان های غیردولتی بر سه پایه داوطلبانه، غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل می شوند اظهار کرد: کشور با افت سرمایه اجتماعی روبروست و در شرایط کنونی سازمان های غیردولتی در راستای اعتمادسازی بین اجتماعات محلی و دولتی می توانند نقش مهمی داشته باشند

فرماندار محمودآباد با اشاره به نقش حساس مردم در مدیریت امور گفت: در دنیای امروز استفاده از نیروهای انسانی برای توسعه، یک اصل است و ما نیز به این مسئله نیاز داریم که مردم در برخی حوزه ها ورود و آنها را مدیریت کنند که یکی از راهکارهای تحقق این مسئله، توسعه تشکل های غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد است.

یوسف پور با بیان اینکه یکی از نشانه های توسعه یافتگی توجه به سرمایه های انسانی است ،تصریح کرد: با ورود و مشارکت مردم در حل مشکل قسمتی از بخش ها، انحرافات و برخی ناهنجاری ها کاهش پیدا خواهد کرد.

حسین زراعتی، معاون فرماندار محمودآباد، نیز در جلسه تشکل های مردم نهاد، گفت: آموزش، آگاه سازی و ایجاد نهاد اجتماعی و همچنین تشخیص و دسته بندی این نهادها از جمله زمینه هایی است که سمن ها می توانند در آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: اعتمادسازی، مشارکت و رضایتمندی جز مهم ترین اهداف تشکیل سازمان های مردم نهاد وسمن ها  به شمار می رود.

زراعتی تصریح کرد: تقویت تشکل های مردم نهاد که بستری برای افزایش مشارکت عمومی در جامعه به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم هستند، نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

معاون فرماندار محمودآباد گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد وسمن ها  یکی از بسترهای مهم برای حضور ومشارکت مردم است.

وی یادآور شد: دولت به تنهایی نمی تواند  مشکل برخی حوزه ها را حل کند ونیازمند حضور مردم است و به همین منظور دولت تدبیر وامید از فعالیت تشکل های غیر دولتی به صورت جدی حمایت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز