نوید گرمای زمستان در دل زمین؛

رشد ۹۳ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در بزرگترین مخزن ذخیره سازی خاورمیانه

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۰:۴۶:۰۲
کد خبر: ۳۵۶۱۶۱
رشد ۹۳ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در بزرگترین مخزن ذخیره سازی خاورمیانه
مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رشد 93 درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در بزرگترین مخزن ذخیره سازی خاورمیانه( شوریجه) خبرداد.

مهندس ناصر اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد افزود: تاسیسات ذخیره سازی شوریجه از شهریورماه سال 93 به دست مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس زنگنه در منطقه عملیاتی خانگیران به افتتاح و بهره برداری رسید و کار ذخیره سازی گاز برای فصل زمستان در این مخزن آغاز گردید.

وی میزان ذخیره سازی گاز در این مخزن در سال 93 را 576 میلیون مترمکعب عنوان کرد و بیان داشت: این آمار در 9 ماهه نخست امسال به یک میلیارد و 114 میلیون مترمکعب رسیده است که رشد 93 درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی را نشان می دهد.

این مقام مسئول همچنین به میزان دریافت گاز ترش از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران سرخس اشاره کرد و بیان داشت: در 9 ماهه سال 93 میزان 10 میلیارد و 876 میلیون مترمکعب گاز دریافت شده است که آمار 9 ماهه امسال به 10 میلیارد و 972 میلیون متر مکعب گاز افزایش یافته است.

اسلامی اضافه کرد: میزان دریافت گاز ترش در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال 93 حدود یک درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: میزان تولید گوگرد در 9 ماهه سال گذشته 444 هزار تن بوده است که طبق آمارهای موجود، این میزان تولید در سال جاری به 452 هزار تن افزایش یافته است و حاکی از رشد دو درصدی تولید گوگرد در این مجتمع گازی را دارد.

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با توجه به ذخیره سازی انجام شده، برداشت از مخازن شیرین مستقل به کمترین حد خود در 9 ماهه امسال رسیده است به طوری که این رقم از 594 میلیون مترمکعب در سال 93 به 291 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

اسلامی تاکید کرد: این موضوع امکان بهره برداری بیشتری از این مخازن را در فصل پیک مصرف فراهم نموده است.

مدیرعامل پالایشگاه خانگیران ابرازداشت: هم اکنون روزانه 9 میلیون و 500 هزار مترمکعب از گاز ذخیره شده در مخزن شوریجه برداشت می شود و در اوج پیک مصرف و سردی هوا تا 12 میلیون متر مکعب در روز قابل افزایش است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز در استحصال گاز از مخازن و فرآورش آن و انتقال به مبادی مصرف، از هم وطنان خواهشمندیم در فصل سرما، در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا دیگر هم وطنان بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز