مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان:

تمام رشته های ورزشی خوزستان در دایره توجه قرار دارند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۴:۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۵۶۲۷۶
تمام رشته های ورزشی خوزستان در دایره توجه قرار دارند
خبرگزاری برنا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان، گفت: تمام رشته های ورزشی موجود در استان از سوی این اداره کل مورد توجه قرار می گیرند.

فرامرز کیانی زاده، در گفتگو با خبرگزاری برنا در اهواز، اظهارداشت: با توجه به اینکه استان خوزستان سابقه دیرینه‌ ای در ورزش به ویژه ورزش قهرمانی دارد و می ‌توان گفت، خوزستان سابقه‌ای تقریبا صد ساله در ورزش دارد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در رشته ‌های مختلف ورزشی مطرح است و عناوین قهرمانی مختلفی نیز به دست آورده است، ادامه داد: تلاش ما این بوده است که به تمام رشته‌ های ورزشی استان توجه داشته باشیم و به دلیل همین توجه بوده است که استان در سال‌های 93 و 94 در رشته‌ های مختلف ورزشی، صاحب مدال ‌های خوبی در سطح کشور، آسیا و جهان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ظرفیت‌ های خوبی در استان از نظر امکاناتی، مدیریتی و مالی وجود دارد و ما سعی کرده‌ ایم که به خوبی از این ظرفیت ‌ها استفاده کنیم.

عضو شورای اداری استان خوزستان، خاطرنشان کرد: در این راستا حمایت ‌های خوب استاندار خوزستان و مجموعه استانداری را نیز داشته‌ ایم و همین حمایت‌ ها، ما را بر آن می ‌دارد که کارهای جدی‌ تر و بزرگتری را در ورزش استان انجام دهیم.

 کیانی‌زاده اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در حال انجام آن هستیم، گرفتن میزبانی ‌های مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌ المللی است و پس از برگزاری رقابت ‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی در آبادان و خرمشهر، برای میزبانی‌ های دیگر نیز برنامه‌ ریزی کردیم که البته برخی از آنها به دلایلی عملیاتی و محقق نشدند.

ماهشهر، میزبانی رقابت ‌های قهرمانی اواسپرت آسیا

 وی با اشاره به میزبانی رقابت‌ های قهرمانی اواسپرت آسیا در ماهشهر، خاطرنشان‌کرد: این رشته ایرانی و در حال حاضر در سطح دنیا فعال است و نزدیک به 65 کشور در این رشته فعالیت دارند.

کیانی زاده، ادامه داد: در راستای این میزبانی نیز جلسه‌ ای با دبیرکل فدراسیون جهانی اواسپرت داشتیم و مقرر شد که این مسابقات نیمه دوم اسفندماه در هر دو بخش آقایان و بانوان رده‌ های سنی جوانان و بزرگسالان در ماهشهر برگزار شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان ‌کرد: در این جلسه علاوه بر دبیرکل فدراسیون جهانی، فرماندار ماهشهر نیز حضور داشت و با صحبت ‌هایی که داشتیم، تقسیم کار صورت گرفت و به توافقات نهایی نیز دست پیدا کردیم و سایر کارها هم در حال پیگیری است.

 وی افزود: تقریبا 150 ورزشکار خارجی آقا از کشورهایی از جمله عمان، قطر، افغانستان، عراق، هندوستان، سوریه، لبنان و ازبکستان در این مسابقات شرکت می ‌کنند، البته ممکن است کشورهای دیگری چون کره‌ جنوبی و ژاپن هم حضور پیدا کنند.

کیانی زاده، تصریح کرد: از ایران هم 48 ورزشکار در قالب تیم‌ های الف و ب در این پیکارها شرکت می‌کنند؛ در بخش بانوان نیز نزدیک به 30 بانوی خارجی حضور پیدا خواهند کرد و از ایران هم 48 ورزشکار در قالب دو تیم الف و ب، به مصاف حریفان خود می‌ روند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خوزستان، همچنین از میزبانی رقابت‌ های بین‌‌المللی سومو به میزبانی ماهشهر خبر داد و خاطرنشان‌ کرد: قرار است همزمان با مسابقات قهرمانی اواسپرت آسیا در ماهشهر، رقابت‌ های بین‌المللی سومر نیز در این شهرستان برگزار شود.

کیانی زاده، بیان‌ کرد: در کنار این مسابقات برنامه ‌ریزی شده است که مجمع عمومی اواسپرت آسیا نیز با حضور روسای فدراسیون‌های آسیایی در ماهشهر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به صنایعی که در ماهشهر وجود دارد، قرار است نمایشگاه‌های مختلفی در زمان برگزاری این رقابت‌ها برپا شود تا تولیدات و صنایع این شهرستان به نمایش گذاشته شود تا ضمن معرفی ماهشهر به کشورهای آسیایی، یک کار اقتصادی هم انجام شود.

این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: اقدام دیگری هم که بر انجام آن بسیار تاکید داریم، بحث گردشگری و گردشگری ورزشی است و قرار است یک کمیته بسیار قوی نیز در این بخش تشکیل شود.

 کیانی زاده، خاطرنشان کرد: زمان خوبی تا آغاز این رقابت‌ ها در اختیار داریم و انشاء الله بتوانیم هر چه زودتر کمیته‌ های مربوط را تشکیل دهیم تا میزبان خوبی برای این پیکارها باشیم. در این رشته ورزشکاران خوبی در استان و شهرستان ماهشهر داریم و با میزبانی نیز شانس مدال ‌آوری ما بیشتر شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان، تاکید کرد: هنگامی که قرار شد مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی را در خرمشهر برگزار کنیم، بیشتر زمان ما صرف بازسازی سالن و محوطه‌ سازی آن شد که خیلی هم اذیت شدیم، در حالی که در ماهشهر چنین مشکلی نداریم و این شهرستان از امکانات خوبی برخوردار است و می ‌توانیم بیشتر به کیفیت کار بپردازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز