تحلیلی بر وضعیت این روزهای تیم فوتبال مس کرمان؛

مس؛ تیمی که می‌تواند به لیگ برتر بیاید

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۳:۰۱:۲۴
کد خبر: ۳۵۶۷۰۸
مس؛ تیمی که می‌تواند به لیگ برتر بیاید
خبرگزاری برنا در یادداشتی شرایط فعلی مس کرمان را تحلیل کرده است که در ادامه می‌آید:

نیم فصل اول رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور در حالی به پایان رسید که مس کرمان توانست در یک بازی خارج از خانه روی گلی که احمد زنده‌روح از روی نقطه پنالتی در دقیقه 37 بازی به ثمر رساند، گیتی پسند را پشت سر بگذارد و با 36 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. جایگاهی که به اذعان بسیاری از کارشناسان جایگاه نسبتا خوبی در اتمام نیم‌فصل اول است. نیم فصلی که مس کرمان در بازی‌های خارج خانه‌اش در اویل کار با ضعف‌هایی مواجه بود که کم کم توانست ضعف‌ها را برطرف کند و روی سیر صعودی در جدول رقابت‌ها قرار بگیرد تا به رده سوم برسد. رده‌ای که 5 امتیاز اختلاف با قهرمان نیم‌فصل یعنی تیم پیکان دارد و 4 امتیاز اختلاف با تیم فجر سپاسی که جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. فجری که در هفته چهارم رقابت‌ها و در شیراز توانسته بود مس را با یک گل شکست دهد. البته خونه به خونه بابل هم که در جایگاه چهارم قرار دارد با مس کرمان فقط سه امتیاز فاصله دارد.

به هر ترتیب نیم فصل اول رقابت‌ها به پایان رسید و مس با جایگاه سومی رقابت‌های به تعطیلات نیم‌فصل رفت تا یک اردوی آماده‌سازی در بندرعباس برپا کند.

با نگاهی به بازی‌های مس کرمان در نیم‌فصل اول و مروری بر روندی که این تیم طی کرد به راحتی می‌توان دریافت که مس شایستگی صعود به لیگ برتر را دارد ولی این صعود در صورت اتفاق می‌افتد که مواردی را مدیران و دست‌اندر کاران باشگاه و تیم فوتبال مس کرمان مدنظر قرار دهند:

**مس کرمان تا کنون احسان پورشیخعلی و میلاد جعفری را جذب کرده است. یکی از استقلال اهواز و دیگری بازیکن سربازی که با پایان خدمت سربازی‌اش حالا به تیم سابقش بازگشته است. جعفری در تیم استقلال اهواز توپ می‌زده و در قالب یک بازیکن تهاجمی در ترکیب قرار می‌گرفته است. پورشیخعلی نیز قابلیت بازی در سمت راست به عنوان بازیکن دفاعی و هجومی را دارد و در اوج جوانی، در چند بازی لیگ برتر نیز برای تیم مس کرمان توپ زده است. این دو خرید، خریدهای خوبی بوده است ولی مس کرمان باید در ادامه بتواند یارگیری خوبی انجام دهد و براساس نقاط ضعفی که داشته و از آن مناطق آسیب دیده بازیکن جذب کند بازکنانی که مطمئنا در نیم فصل دوم و در بحبوحه رقابت‌ها برای صعود به لیگ برتر نقش تاثیرگذاری خواهند داشت. البته سایت باشگاه مس اعلام کرده است: « تیم فوتبال مس کرمان نه بر اساس نام‌ها که بر اساس توانایی فنی بازیکنان و نیاز کادر خود، با چند بازیکن مد نظرش در حال مذاکره می‌باشد که تا یک یا دو روز آینده تکلیف آن‌ها روشن خواهد شد.»

 **تیم مس کرمان باید از تعطیلات نیم‌فصل نهایت استفاده را ببرد و با برگزاری یک اردوی مناسب و چند بازی تدارکاتی بتواند به آن شرایط ایده آل و مطلوب دست یابد چرا که در نیم‌فصل دوم تک تک بازی‌ها را باید یک فینال دانست فینالی که کسب سه امتیازش واجب و ضروری است.

**تجربه در لیگ دسته یک ثابت کرده است زمانی که مسیر یک تیم برای صعود به لیگ برتر هموار می‌شود، دست‌های در راستای درگیر کردن این تیم  با حواشی تلاش می‌کنند. دست‌هایی که می‌توانند آرزوهای تعداد زیادی هوادار را به باد دهند و مانع از رسیدن مس به لیگ برتر شوند پس مدیران باشگاه و کادر فنی تیم فوتبال باید این موضوع را درنظر بگیرند که تا آن جا که می‌توانند از حواشی بپرهیزند.

**مسئولین استان کرمان و مدیران صنایع ملی مس ایران و همچنین دست‌اندرکاران باشگاه مس در راستای حمایت از تیم فوتبال مس کرمان سنگ تمام بگذارند و شرایط را جهت حضور مس کرمان در لیگ برتر فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز