در پی اتفاقات بازی با نیلکوه گالیکش؛

بیانیه باشگاه شهدای جلین

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۲۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۵۷۷۳۳
بیانیه باشگاه شهدای جلین
پس از اتفاقات حاشیه ای که در بازی نیلکوه گالیکش و شهدای جلین در لیگ برتر فوتسال استان گلستان رخ داد، باشگاه فوتسال شهدای جلین بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان، متن بیانیه روابط عمومی باشگاه فوتسال شهدای جلین به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بر آن شدیم تا جهت جلوگیری از فرافکنی ایجاد شده توسط برخی افراد و روشن شدن افکار عمومی نکاتی را در مورد بازی انجام شده در تاریخ 11/10/94 ما بین دو تیم فوتسال شهدای جلین و نیلکوه گالیکش خدمت تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز عرض نماییم.

در ابتدا ضمن اعلام تأسف جهت ورود تماشاگران به داخل زمین آن هم در 30 ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که تیم شهدا بازی را از حریف پیش بود لازم می دانیم سوالات مهمی را مطرح سازیم.

1-تماشاگرانی که تا سی ثانیه پایانی کوچکترین بی احترامی ای نکرده بودند به چه دلیلی ناگهان به داخل زمین وارد شدند.

2- اولین کسی که از روی سکوهای تماشاگران با حالت پرخاش، جنجالی و الفاظ رکیک وارد زمین شد چه کسی بود و به دنبال چه بود؟

3-علت اصلی اتفاقات پایان بازی چه بود و به چه دلیل بازی ناتمام ماند؟

حال پاسخ سوالات

آقای محمد عرب بعنوان سرمربی تیم نیلکو گالیکش در هفته دیدار با شهدای جلین و در حالی که در گالیکش میزبان دیگر تیم جلینی یعنی پیام بود، رفتار مناسبی با عوامل تیم پیام نداشتند. به گونه ای که خود در مصاحبه شان مدعی شده اند حتی به رئیس شورای شهر گالیکش شخصاً اعلام کرده اند که در بازی بعدی (دیدار با شهدای جلین)، درگیری بوجود خواهد آمد. این موضوع بیانگر عمق بی احترامی و انتظار مقابله به مثل از جلین را یادآور می سازد.

ولی در کمال ناباوری در جلین نه تنها بی احترامی دیده نشد، بلکه شخص آقای سرمربی که بنا به دلایلی کاملاً مشخص از سوی کمیته انضباطی محروم شده بود، در بین تماشاگران مستقر شد و در کمال آرامش و امنیت مشغول هدایت تیم خود و با صدای بلند بود.

حتی وقتی تیم جلین نیمه اول را با نتیجه 3 بر 2 از میهمان خود عقب بود نیز کوچکترین حرف و حدیثی برای آقای عرب ایجاد نشد.

در نیمه دوم نیز تیم گالیکش موفق به زدن گل چهارم خود شد، و باز هم آقای سرمربی از رفتار خوب تماشاگران شگفت زده شدند. گواه ادعاهای ما گزارش ناظر و داور مسابقه می باشد که تأیید کننده موارد بالاست.

اصل ماجرای مورد بحث ما در 4 دقیقه پایان مسابقه رخ می دهد.

جایی که تیم شهدای جلین با استفاده از تشویق های بی امان تماشاگران خودی و (بدون کوچکترین بی احترامی) فشار را بیش از پیش افزایش داده و گل سوم را به ثمر می رساند.

بعد از این گل بازیکنان گالیکش که تحت فشار سنگین حملات سیستم 5 نفره (power play) بودند، در یکی از ضد حملات مانع شروع مجدد بازی شدند و بازیکن مزبور کارت زرد دوم را دریافت و از زمین مسابقه اخراج می گردد.

نخستین تشنج بازی در این لحظه بوجود می آید. آقای سرمربی از روی سکوها به داخل زمین رفته و شروع به اعتراضات آنچنانی می نماید، بلکه بتواند از تب و تاب بازی بکاهد و یا قدری داوران مسابقه را تحت تأثیر قرار دهد.

به هر حال بعد از لحظاتی متوقف بودن بازی، ایشان توسط نیروی انتظامی و عوامل برگزار کننده مسابقه به روی سکوها هدایت می شوند و باز هم در کمال ناباوریشان، مورد بی احترامی قرار نمی گیرند.

با شروع مجدد بازی، تیم شهدا گل مساوی بازی را به ثمر رسانده و نتیجه را 4-4 می کنند. بعد از این گل هم متأسفانه مجدداً شاهد اعتراض به اخراج و متوقف کردن بازی توسط سرمربی و سرپرست تیم گالیکش بودیم. اما بازیکنان شهدای جلین در حالی که تنها یک دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود، جهت شروع سریعتر و زدن گل پنجم توپ را سریعاً به وسط زمین جهت آغاز مجدد بازی آوردند. تیم شهدا همچنان سیستم 5 نفره (power play) را در دستور کار قرار داد و بعد از گذشت 30 ثانیه و درحالیکه تنها 30 ثانیه دیگر تا پایان بازی باقی مانده بود موفق به زدن گل پنجم و گل برتری شد.

بعد از به ثمر رسیدن این گل، آقای محمد عرب که تمام امیدهایش برای کسب حداقل امتیاز از جلین و باقی ماندن در کورس کسب سهمیه کشوری رنگ باخته بود، تصمیم گرفت پروژه دیگری را کلید بزند.

به داخل زمین هجوم برده و مستقیماً به سمت میز داوران رفته و با مشت به میز آنها می کوبد.

سرپرست تیم نیز (آقای حمید اسحاقیان) با اشاره آقای عرب به وسط و میانه زمین آمده و مشغول جدال لفظی با بازیکنان حریف می گردد.

آقای عرب با صدای بلند فریاد می زند که چون اینجا جلین است شما می ترسید و این گونه قضاوت می کنید اما من از اینها نمی ترسم (اشاره به تماشاگران).

در همین حین سرپرست تیم گالیکش در قوس میانه زمین مشغول بگو مگو با آقایان سعید حاجیلری (آرامترین بازیکن تیم فوتسال جلین و بازیکن دعوت شده به آخرین مرحله گزینش تیم ملی فوتسال امید) و رضا طالبی بازیکن رامیانی تیم شهدای جلین می گردد.

کاپیتان با اخلاق و شناخته شده تیم جلین آقای عباس پایین محلی، آقای سرپرست را دعوت به آرامش می کند که با برخورد فیزیکی ایشان مواجه می گردد. با این عمل تماشاگران اعتراض شدید کرده که این اعتراض با حرکت دست و الفاظ رکیک آقای محمد عرب (سرمربی محروم تیم گالیکش) در حین خروج از زمین مواجه می گردد.

8:00:18 PM
تماشاگران هم درجهت پاسخ به حرکت زشت سرمربی و سرپرست تیم گالیکش وارد زمین بازی شده و همان مسیری را طی می کنند که آقای سرمربی در جهت بازگشت امتیاز از دست رفته برنامه ریزی کرده بود.

قسمت دوم ماجرا جالب تر است اتفاقات بازی سریعاً در بوق و کرنا شده و با بزرگنمایی هرچه تمام تر پای تمامی عوامل بیرونی و سیاسی را به داخل گود کشیده تا بتوانند به مظلوم نمایی خود وجاهت داده و امتیازخواهی کنند.

اما لازم است خدمتتان عرض نماییم که شایسته نیست مچ پای بازیکنی که در طی بازی مصدوم شده است را بعنوان آثار ضرب و شتم در رسانه ها مطرح کنید.

اگر مدعی هستید که مورد ضرب و شتم آنچنانی و توسط همه تماشاگران قرار گرفته اید، پس مسلماً باید آثاری بیشتر از یک کبودی کوچک روی بازو و کبودی لب به جا مانده باشد.

بیاید اتفاقات را آنگونه که رخ داده بازگو کنیم، نه آنگونه که دوست داریم بقیه بشنوند.

آقای سرمربی که رکود دار اخراج در لیگ و حضور در کمیته های انضباطی هستید و دوست دارید جنجالی شناخته شوید، دوران استفاده ابزاری از عوامل بیرون زمین (از تماشاگران گرفته تا سایر عوامل اجرایی و نیز اعمال نفوذ سیاسی) به سر آمده و بهتر است به جای کسب امتیاز در کمیته های انظباطی، نتیجه دلخواه خود را داخل زمین و با استفاده از قدرت بازیکنان تیم خود رقم بزنید، چه آنچه اگر خدای ناکرده بتوانید به زیر گروه کشور راه پیدا کنید، در آن صورت اینگونه رفتار نخ نما شده و به قول شما حرفه ای راه به جایی نخواهد برد.

در نهایت، از نیروی محترم انتظامی کمال تشکر را داشته و به علت تهمت های ناروای تیم مهمان، از شما عذرخواهی می نماییم.

از کمیته محترم انضباطی نیز خواهانیم عوامل ایجاد حوادث عصر جمعه را مجازات نموده تا راه برای تکرار مجدد چنین حوادثی بسته شود و خیال خام کسب امتیاز در کمیته انضباطی برای همیشه از فوتسال استان رخ بندد و نتیجه مسابقات فوتسال استان، در داخل زمین مشخص گردد.

با تشکر

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای جلین

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز