مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

ارزیابی عملکرد، نقش موثری در سلامت نظام اداری کشور دارد

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۰۹:۳۴:۲۲
کد خبر: ۳۵۷۸۲۵
ارزیابی عملکرد، نقش موثری در سلامت نظام اداری کشور دارد
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزیابی عملکرد، نقش موثری در سلامت نظام اداری کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رحیم میرشاه ولد در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه ارزیابی عملکرد به سلامت نظام اداری کشور کمک می کند، خاطر نشان کرد: مبارزه با مفاسد و سلامت اداری اولویت ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور است.

وی ایجاد اتاق شیشه ای، شفاف سازی و پاسخگو بودن مسئولان را از مهمترین فعالیت ها در راستای مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی برشمرد.

میرشاه ولد با بیان اینکه حوزه ارزیابی عملکرد باید مسئولان را به سمت پاسخگویی هدایت کند، اظهار کرد: اگر مسئولان پاسخگو باشند بسیاری از مشکلات موجود در سازمان ها کاهش می یابد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر شفاف سازی فعالیت ها در ادارات آموزش و پرورش، تصریح کرد: حوزه ارزیابی عملکرد باید شیشه ای باشد تا مردم بتوانند فعالیت های این حوزه را رصد کنند.

رحیم میرشاه ولد بر توجه به نقطه های حساس و تاثیر گذار در ادارات تاکید کرد و گفت: شناسایی و مراقبت از نقطه های حساس و حیاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی است.

وی خاطر نشان کرد: هیئت های رسیدگی به تخلفات باید متناسب با تخلف مرتکب شده حکم صادر کنند و حکم آنها نقش موثری در ایجاد انگیزه برای بررسی کنندگان پرونده و احقاق حقوق مردم دارد.

میرشاه ولد با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات مردمی در ادارات آموزش و پرورش، گفت: مسئولان موظفند ظرف دو هفته جواب شکایات ثبت شده در این سیستم را به مردم ارائه کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بر راه اندازی میز خدمت در ادارات آموزش و پرورش به منظور تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

رحیم میر شاه ولد اظهار داشت: باید در حوزه ارزیابی عملکرد نظام نقد و نقادی نهادینه شود زیرا؛ این نظام باعث ارتقاء سیستم شده و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت.

وی بر ارائه گزارش صادقانه، بدون پیشداوری و تملق گویی توسط کارشناسان به مسئولان بالا دست تاکید و خاطر نشان کرد: عدم ارائه واقعیت ها به مدیران ظلم به سیستم بوده و مانع تحقق اهداف می شود.

نظر شما