مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

افزایش اعتماد عمومی، مهمترین رسالت ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش است

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۰۹:۴۰:۵۰
کد خبر: ۳۵۷۸۲۹
افزایش اعتماد عمومی، مهمترین رسالت ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ایجاد و افزایش اعتماد عمومی، مهمترین رسالت ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی در ادارات آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جمع کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی ادارات آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: ارزیابی عملکرد از مراکز حساس و تاثیر گذار هرسیستم است و نقش موثری در تحقق اهداف مورد نظر آن سازمان دارد.

وی از ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی به عنوان مرجعی برای افرادی که حقی از آنها ضایع شده نام برد و رسید گی و بررسی گزارش ها و اطلاعات نسبت به افراد و اشخاص مختلف را از اهم فعالیت های کارشناسان این حوزه برشمرد.

محسن بیگی با مهم خواندن حفظ و افزایش اعتماد عمومی در ادارات آموزش و پرورش تصریح کرد: حفظ و افزایش این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت بهترین بستر برای تحقق اهداف است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دنبال کردن منافع فردی و شخصی و چشم پوشی بر حقوق تضییع شده افراد را ازمهترین عوامل از بین رفتن اعتماد عمومی نسبت به مسئولان برشمرد.

محمد محسن بیگی اظهار داشت: اگر درست، صحیح، به موقع و با شناخت کامل به تظلم خواهی مظلومان و حقوق پایمال شده رسیدگی شود بسیاری از مشکلات خود به خود مرتفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر ملاک فعالیت کارشناسان ارزیابی عملکرد، حق باشد و بررسی ها و گزارشات به دور از پیشداوری و تعصب تنظیم شود، درصد خطا واشتباه به حداقل می رسد.

محسن بیگی با بیان اینکه قضاوت کارشناسان ارزیابی عملکرد معیاری اساسی در ادامه کار افراد است تصریح کرد: تایید افراد فاقد صلاحیت و عدم تایید افراد ذی صلاح در ارزیابی ها و بررسی ها ظلم به کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارزیابی مستمر از فعالیت ها و برنامه های معلمان و کادر اداری، گفت: نظارت و ارزیابی مستمر نقش موثری در عملی شدن برنامه ها متناسب با اهداف دارد.

محمد محسن بیگی بر ارزشیابی مستمر دانش آموزان در مدارس نیز تاکید کرد و اظهار داشت: ارزشیابی در مدارس نباید به زمان خاصی محدود شود زیرا؛ ارزشیابی در زمان خاص لحضه ای، صوری و نمایش نامه ای است و یادگیری ماندگار دانش آموزان را نمی سنجد.

بر پایه این گزارش، گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز