استاندار اردبیل :

برای اصلاح ساختار اداری کهنه و معیوب نیازمند تغییر دیدگاهها هستیم

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۱:۵۹:۴۰
کد خبر: ۳۵۷۹۴۵
برای اصلاح ساختار اداری کهنه و معیوب نیازمند تغییر دیدگاهها هستیم
استاندار اردبیل با بیان اینکه ساختار نظام اداری ایران بسیار کهنه و به 2500 سال قبل مربوط است گفت : اصلاح این سامانه معیوب به تغییر دیدگاه ها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش در نشستی با مسوولان هسته های گزینش استان اردبیل افزود : چنین ساختار اداری برپایه اصل بدبینی افراد به همدیگر اعم از مدیر ، کارمند و ارباب رجوع قرار دارد و همین موضوع سبب گره خوردن کارها و انجام نشدن مطلوب امور می شود.

وی با بیان اینکه شاید کمتر مدیر و کارمندی پیدا شود که از ابتدا عالمانه و عامدانه شیوه نادرستی را در انجام امور محوله و برخورد با مراجعان اتخاذ کند ، ادامه داد : باید قبول کرد که همه ما به خاطر وجود چنین ساختاری در خطر انحراف و خروج از ریل مطلوب قرار داریم.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در یک ساختار اداری معیوب هر اندازه هم که از افراد دارای خصوصیات ارزشمند مانند مهربان ، دلسوز ، متعهد و خداترس استفاده شود، اثرهای منفی این ساختار به مرور زمان، دست اندرکاران اداره ها و ارگان ها از مدیر گرفته تا کارمند و غیره را متاثر و روحیات و رفتارشان را دگرگون می کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار اداری کشور در زمان اندک امکان ندارد اظهار کرد : بهترین راه ممکن برای این منظور داشتن نگاه مثبت به همدیگر و کنار گذاشتن بعضی تفکرها و خصوصیات نادرست است.

خدابخش خاطرنشان کرد : محققان به این نتیجه رسیده اند که وجود نگاه مثبت به مسایل سبب بروز پیامدهای مفید و مثبت در همه جوانب زندگی افراد می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه آیه های متعددی در قرآن مجید در این زمینه وجود دارند افزود : در اکثر این کلام الهی از مردم خواسته شده است که بدی را نه تنها با بدی جواب ندهیم بلکه با واکنش خوب و مثبت آنها را از خود دور کنیم.

وی تاکید کرد : دگرگونی مثبت دیدگاه هایمان نه تنها در ارتباط با مسایل اداری بلکه در جوانب گوناگون زندگی و رفتارهای اجتماعی بطور یقین پیامدهای مثبتی را برای ما و همه مردم جامعه خواهد داشت.

در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل تشکیل شد، از خانواده شهید امین امامقلی زاده به خاطر خدماتش در هسته گزینش تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز