آیت‌الله مکارم شیرازی:

اجازه ندهیم افراطیون اختلاف‌افکنی کنند

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۸:۰۳:۰۵
کد خبر: ۳۵۸۳۱۳
یکی از مراجع تقلید گفت: ما دشمنانی داریم که می خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مرجع تقلید در دیدار آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما دشمنانی داریم که می‌خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهند شد.

وی تصریح کرد: معارفی که اسلام و شیعه دارد، دنیاپسند است، گرچه می خواهند آن را محدود کنند، اما به فضل الهی موفق نخواهند شد؛ خوشبختانه روز به روز مکتب اهل بیت(ع) در حال پیشروی است و همین مسئله داد برخی را درآورده و آنها را نگران کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تمسک به ثقلین را رمز نجات امت اسلام دانست و تصریح کرد: ما به دلیل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از اشتباه در مبانی عقیدتی به دور هستیم؛ اعتقاد به حجیت عقل از افتخارات مذهب شیعه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمینه برای پذیرش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا فراهم است، گفت: در تبیین معارف اهل بیت(ع) باید دقت داشت و از طرح مسائلی که احساسات دیگران را خدشه دار می‌کند باید اجتناب شود و ما در تفسیر نمونه به این مسئله توجه داشتیم و البته شاهد موفقیت و تاثیرگذاری آن حتی در بین اهل سنت نیز بودیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مسئله تقریب نباید سبب شود که امتیازات خودمان را بیان نکنیم، منتهی باید با دقت و حساسیت این مسئله را دنبال کرده و به مقدسات دیگران توهین کرده، امیدواریم در مسیر تقریب همین روش دنبال شود.

وی اظهار کرد: اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بسیاری باشیم؛ شیخ الازهر از منادیان تقریب است، اما اخیرا متأسفانه مقداری مسیر خود را عوض کرده و مواضع تندی اتخاذ کرده که جای تعجب دارد و ما نیز در همین زمینه نامه‌ای خطاب به ایشان نوشتیم و نکاتی را که ضروری برای تقریب می‌دانستیم گوشزد کردیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با بیان اینکه استعدادهای درخشان و خوبی در حوزه‌های علمیه داریم که کم نظیر هستند، بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات استعدادها هدر می‌روند، باید این استعدادها شناسایی و حمایت ویژه شوند و امتیازات خاصی برای آنان در نظر گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز