استاندار لرستان خبرداد:

پرداخت سهم یک درصد ورزش لرستان از اعتبارات دستگاه های دولتی

۱۳۹۴/۱۰/۱۸ - ۱۲:۳۷:۵۱
کد خبر: ۳۵۸۴۸۷
پرداخت سهم یک درصد ورزش لرستان از اعتبارات دستگاه های دولتی
استاندار لرستان در شورای ورزش همگانی استان تاکید کرد: دستگاه های دولتی مکلف هستند یک درصد از اعتبارات دولتی خود را به ورزش اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان گفت: استان لرستان استانی صنعتی نیست و این موجب می شود در بخش شاخص مالی مشکلاتی به وجود بیاید و اسپانسری برای حمایت از تیم ها وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: اولین مشکلی که ورزش و هیئت های ورزشی لرستان با آن مواجه هستند عدم وجود اسپانسر و کم رنگ بودن بخش خصوصی در ورزش استان است.

وی گفت: دستگاه های دولتی مجاز هستند این یک درصد را به ورزش استان پرداخت کنند تا ورزش و جوانان بتواند تیم های استان را اسپانسر کند که درصدد هستیم دستگاه های دولتی را برای این امر مکلف کنیم تا افق لرستان در سال آینده به خوبی ترسیم شود.

هوشنگ بازوند بااشاره به اینکه در ورزش همگانی باید به گونه ای عمل شود که تبدیل به یک فرهنگ شود گفت:باید برای نهادینه کردن ورزش های بومی و محلی همت کنیم.

استاندار لرستان همچنین گفت: ورزش های بومی محلی می توانند پایه ای برای توریسم ورزشی باشد و مدیر کل دفتر روستایی اجازه دارد در این راستا هزینه کند.

وی همچنین با تاکید برهمکاری دستگاه های اجرایی مرتبط گفت: شهرداری ها و شورای شهر در فرهنگ سازی ورزش های بومی و محلی پررنگ تر وارد میدان شوند.

استاندار لرستان از آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه ورزشی ساز خواست که استارت ورزشگاه های همگانی عصرگاهی را بزنند.

وی همچنین بااشاره به اینکه دکتر عزیزپور مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در طی یکسال اخیر حرکت خوبی را در توسعه ورزش آغاز کرده است گفت: لازم است مسئولان ورزشی استان برای به فعلیت در آوردن پتانسیل ها ی لرستان و معرفی این ظرفیت ها به جهانیان تلاش مضاعفی نمایند.

وی با تاکیدبرتلاش برای میزبانی هر سالانه استان در رقابتهای جهانی گفت: میزبانی مسابقات جهانی نشان دهنده امن بودن استان است و برخورد و رفتار تماشاگرنماها از نظر ما نقص کارنیست .

استاندار لرستان گفت: تمامی این برنامه ها به صورت یک مصوبه تلقی می شوندو تمامی دستگاه های اجرایی استان را مکلف و موظف می کنیم که یک درصد سهم اعتبارات خود را برای ورزش اختصاص دهند که از این سهم 30 در صد آن بایستی به اداره کل ورزش و جوانان لرستان تحویل داده شود.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به پیگیری مجدانه این بحث گفت: در طی جلسات مختلف تا پایان امسال این بحث تعیین و تکلیف خواهد شد و تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند چرا که ورزش استان نیازمند حمایت دیگر دستگاه های استان است و نتیجه اختصاص سهم یک درصد ادارات اول از همه به سود ورزش خود ادارات دولتی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز