در ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

پایش بیماری سل و بروسلوز از سوی دامپزشکی قزوین

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۹:۴۹:۲۰
کد خبر: ۳۵۸۶۶۶
پایش بیماری سل و بروسلوز از سوی دامپزشکی قزوین
دامداری های سطح شهرستان قزوین از لحاظ 2 بیماری سل و بروسلوز که مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام می باشد تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، امیر جوادی مسئول واحد مبارزه با بیماری های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در 9ماهه سال جاری دامداری های سطح شهرستان قزوین از لحاظ 2بیماری سل و بروسلوز که مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام می باشد تحت پوشش قرار گرفتند.

جوادی با اشاره به پایش بیماری سل و بروسلوز از سوی دامپزشکی قزوین از دامداری های صنعتی تا اماکن توریستی عنوان کرد: توسط اکیپ مبارزه با بیماری های مشترک دامپزشکی قزوین 15هزار و 351نوبت سر دام تحت پوشش تست سل و 6هزار و 745 نوبت سر دام تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفت.

وی همچنین از تست سل تعداد11 راس گاو و خونگیری از تعداد31 راس گاو، بز و بزکوهی که در مجموعه توریستی دهکده حیات طبیعت باراجین برای پایش آزمایشگاهی بیماری بروسلوز خبر داد.

مسئول واحد مبارزه با بیماری های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: دام ها از نژادهای مختلف در مجموعه دهکده حیات طبیعت باراجین نگهداری می شود که در صورت آلودگی به سل و بروسلوز(تب مالت) در نشخوارکنندگان می تواند منجر به آلودگی محیط زیست و انتشار بیماری به سایر حیوانات حیات وحش شود.

جوادی اظهار کرد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب مالت شناخته می شود جزو مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و می تواند موجب بروز آلودگی در انسان شده و از منظر بهداشت عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به همین دلیل، مراقبت و ریشه کنی این بیماری های مشترک بین انسان و دام همواره یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی در ایران بوده است.

به طور معمول عملیات تست سل و خونگیری برای تشخیص و ردیابی بروسلوز هر 6ماه یک بار توسط اکیپ بخش دولتی انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز